warmte van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worldserver

Banned
Lid geworden
16 feb 2004
Berichten
339
Welk programma gebruik je nu weer voor de warmte te meten van je pc ? MS-DOS, ofzoiets ? En waar kan ik dat downloaden ?
 
Verplaatst van "internet algemeen" naar een passende sectie. Probeer de juiste plek voor je vragen te vinden.

Everest maakt een momentopname. Speedfan geeft de temperatuur in real-time weer.

Heeft je moederbord wel sensors aan boord?
 
Geplaatst door Tiborv
Everest maakt een momentopname.

Zie toch duidelijk de temperaturen stijgen/verspringen in EVEREST Home Edition naar gelang de tijd verstrijkt! Zo ook spanningswaarde en ventilator (rpm) die in waardes stijgen en dalen. Of zie ik dit verkeerd Tiborv?
 
Raar, ik heb het een keer opgestart en daarna de processor via een programma op 100% gebruik gezet. Bij mij verspringen de waarden in Everest/Aïda niet, bij Speedfan wel.
 
Zoek in google naar de passende hardware monitor voor je moederbord.
Dus als je bijvoorbeeld een Abit TH 7 II Raid hebt, zoek je op "hardware monitor abit th 7 II raid"

Negen van de tien keren komt er wel iets uit.
Mischien van te voren even op de site van je Moederbord fabrikant kijken of er ook daadwerkelijk sensors aanwezig zijn.
 
Ik heb die Everest geïnstalleerd en hij vertoont die graden, maar hoe kan ik weten of iets te warm is? Komt er dan een melding? Mijn pc voelt zeer warm aan en maakt een vreemd geluid dat er vroeger niet was.
 
Geplaatst door korneel
Ik heb die Everest geïnstalleerd en hij vertoont die graden, maar hoe kan ik weten of iets te warm is? Komt er dan een melding? Mijn pc voelt zeer warm aan en maakt een vreemd geluid dat er vroeger niet was.
Wat zijn de temperaturen die je nu kan aflezen?
 
CPU 72ºC is te hoog.
Is de processor(CPU) fan schoon en vrij van stof?
Ook het koelbok daar onder vrij van stof?
 
:confused:

Weet echt niks van pc's hoor. Ik heb ooit eens die bak opengedaan toen mijn pc dat geluid begon te maken en heb toen geen zichtbaar stof gezien, maar ik heb er geen flauw idee van hoe ik kan zien of die processor fan vrij is van stof en hoe ik dan eventueel stof kan verwijderen. Ventilator ervoor zetten, is slecht idee zeker? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan