Warning Empty delimiter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijssen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Berichten
50
Goedemorgen,
Ben bezig PHP te leren. Het een script wat een alfabetische lijst met namen moet opleveren. Krijg een aantal foutmeldingen, waar ik niet uitkom. Wie kan mij verder helpen?

Foutmeldingen:
Warning: explode() [function.explode]: Empty delimiter in C:\xampplite\htdocs\xampp\Oefen\handle_list.php on line 10

Warning: sort() expects parameter 1 to be array, boolean given in C:\xampplite\htdocs\xampp\Oefen\handle_list.php on line 11

Warning: implode() [function.implode]: Invalid arguments passed in C:\xampplite\htdocs\xampp\Oefen\handle_list.php on line 12

Formulier
list.jpg

Uitvoerscript
handlelist.jpg
 
Plaats bovenaan deze code er eens bij

PHP:
print"<pre>";
post
print_r($_post);
get
print_r($_get);
request
print_r($_request);
print"</pre>";

sorry maar je hebt bij explode geen delemiter mee gegeven dat is een char waar hij de string moet breken
 
Laatst bewerkt:
Verander je quotes in de explodes functie naar dit:
PHP:
$words_array = explode("", $_POST["words"]);

want zoals kenikavanbis zegt, hij verwacht daar een char-variabele
en de quotes '' geven geen char/string aan maar de quotes "" wel en dus zegt de PHP parser dat jou delimiter leeg is

groeten vreugde
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt geen verschil. Dubbele en enkele aanhalingstekens zijn in PHP nagenoeg gelijk. Het probleem is dat er niets tussen de aanhalingstekens staat. Je probeert nu een string te splitsen op niets (lege string). Ik neem aan dat je wilt splitsen op de spatie. Dan zul je die spatie ook echt in moeten voeren:
PHP:
	$words_array = explode(' ', $_POST["words"]);
 
Opgelost

Allen,
Dank voor jullie berichten en geduld. Fijn om iets te leren. Ik snap nu dat ik de fout heb gemaakt om '' in te voeren i.p.v. ' ' waardoor explode niet werkt. Het script werkt nu prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan