Warning! The previous performance of overclocking is failed...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmjean

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2015
Berichten
4
Goedenmiddag,

Terug van vakantie wilde ik vandaag mijn pc opstarten. Bij het opstarten leek de pc te zoeken naar een opstart dvd want beide apparaten werden ingeschakeld. Na enige tijd stopte dit proces, maar gebeurde er verder ook niets meer.

Ik heb de pc opnieuw opgestart en kreeg ik de volgende foutmelding: "Warning !!! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the defaults setting press any key except "DEL" to enter SETUP"

Na wat zoekwerk werd als oorzaak aangegeven dat de batterij van het moederbord leeg kon zijn, dus die heb ik vervangen. De pc startte wel op en ik heb via het set up menu de datum en tijd goed gezet. De pc startte vervolgens wel op, maar na een min. of 5 bevroor de pc.

Ik heb de pc opnieuw opgestart, maar de pc blijft nu zoeken naar een schijf in een van de spelers en start niet meer door.

PC is onlangs nog schoongemaakt en alle ventilatoren draaien. Dus verhitting lijkt mij niet aan de orde.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Alvast dank voor jullie hulp!

Gr. Harmjean
 
Werkt je werkgeheugen nog wel foutloos? Eventueel testen met memtest86+
Kijk daarbij ook goed ofdat je geheugen wel op de juiste instellingen ingesteld staat, bij speciaal "overclock" geheugen moet je nog wel eens het voltage verhogen o.i.d. (let wel op of dat je processor hier tegen kan!)
 
Dank je wel voor jouw reactie K1pje. Probleem is alleen dat de pc momenteel helemaal niet doorstart. Het testen van het werkgeheugen lukt dus op dit moment niet. Heb jij een oplossing voor het opstarten?

Gr. Harmjean
 
Pc hoeft niet door te starten, je maakt een bootable medium (usb-stick of cdtje) en start daarvan op. Dat gaat dus buiten Windows om.
 
OK, ga ik proberen. Had de opstartschijf van Windows ook al een keer geplaatst, maar die werd niet opgepakt, maar ik ga nog een keer aan de slag. Ik laat weten of het is gelukt. Bedankt voor jouw reactie.

Gr. Harmjean
 
Heb van alles geprobeerd: opstartschijf, werkt niet. Af en toe start de pc wel door, maar stopt na een aanhoudende piep (patient overleden), een keer is de pc doorgestart en heb ik BIOS in safe modus kunnen instellen. Na doorstart kreeg ik een scherm dat pc niet kon worden opgestart en dat er een systeemherstel kon worden uitgevoerd. Gedurende het proces kreeg ik scherm met allemaal gekleurde blokjes en stopte het proces. Begin een gevoel te krijgen dat de patient is overleden?!?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan