Warning !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

looloo

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2001
Ik heb al een paar keer een hele vervelende boodschap gehad bij het starten van de computer. Ik zal de letterlijke tekst hieronder typen.

Het woordje WARNING knippert en daarnaast staat:

WARNING: Immediately back-up your data and replace your hard disk drive.
A failure may be imminent.
Press F1 to continue.

Als ik F1 indruk start de computer verder wel gewoon op.

Kan iemand mij hier meer over vertellen, hoe dit komt en wat eraan te doen ??

Bedankt

Koop maar een nieuwe harde schijf:(:

De afkorting SMART staat voor Self Monitoring And Reporting Technology. Met deze technologie – ontwikkeld door Compaq, Seagate, Connor, Quantum, Western Digital en IBM – dat is ingebouwd in de moderne harde schijven, kan men de status van de schijven, lees- en schrijfkoppen, draaisnelheid en zoeksnelheid opvragen en aan de hand van de informatie die terugkomt, bepalen of de schijf nog in goede staat verkeert. Een zeer handige optie dus, vooral voor bedrijfskritische computers.
Aangezien de informatie die SMART geeft aan het bios van groot belang kan zijn. De melding die u krijgt, verschijnt namelijk niet voor niets: we denken zelfs dat u binnenkort niet meer normaal kunt opstarten. We raden u dus aan om snel een back-up te maken van uw schijf voordat het te laat is. Overigens, controleer of u nog garantie hebt op uw schijf want een jaar garantie is het minste wat u mag verwachten.

Balen:(:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Warning

De harde schijf is dus stervende.

Ik dacht zoiets al uit de tekst te begrijpen. De PC draait momenteel nog steeds evengoed als voorheen maar dat is dus een kwestie van tijd begrijp ik.

Bedankt voor je informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan