(was Nvidia GT240) ATI HD5750 probleem, no video input

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steal

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand mij hier kan helpen met het volgende: Ik heb op dit moment een gloednieuwe XFX Radeon HD5750 maar die blijkt dus niet compitable te zijn met mijn moederbord ( een Asus P5LP-LE in een HP Pavilion m8160) dus deze moet ik ruilen. Nu heb ik de XFX Nvidia GT240 512mb op het oog, maar is deze ook compitable voor mijn moederbord?

Hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Hoi Acci,

Ja dat is mijn moederbord.

Hier mijn probleem

Afgelopen zondag had ik de ATI HD5750 gekocht, om mijn Nvidia 8400 GS te vervangen die toch wel wat mankementen vertoonde. Ik heb netjes de 8400GS eruit gehaald, de HD5750 er netjes ingedaan, aangesloten op dat 6pins dingetje, kast dicht en beeldschermkabel erop gezet. Ik doe de pc aan en krijg 'no video input'. En dit heb ik dus al 5 dagen. Plaats ik me 8400GS terug, dan krijg ik gewoon beeld.

Misschien ter info wat ik in mijn pc heb zitten:

Forton Source 450W Voeding ATX 2.0
3Gig aan RAM
Intel Core 2 Duo E4400 @ 2000 MHz
2x 160Gig hardeschijf

Dit is zo'n beetje wat ik uit m'n hoofd weet.

Op de box van de HD5750 staat wel aangeraden 450watt, dat zit erin, maar zal dat alsnog te weinig zijn?

Laatst bewerkt:
nee dat is wel genoeg maar elk kaart is compatibel met je mobo dus je kan beter uitzoeken wat het probleem is met no video input

installeer is eerst de drivers en dan de videokaart.

nee dat is wel genoeg maar elk kaart is compatibel met je mobo dus je kan beter uitzoeken wat het probleem is met no video input

installeer is eerst de drivers en dan de videokaart.

Ik heb de drivers geinstalleert van de HD5750, daarna de kaart erin gezet en bij opstarten krijg ik nog steeds: Attention, no video input. Entering sleep mode.:(

Alle fans draaien, de kaart werkt gewoon (gisteren nog bij de winkel laten testen), opstart biep hoor je..

Denk je even een nieuwe kaart te kopen, ben je na 5 dagen nog mee bezig dat ding aan de praat te krijgen.:confused:

heb je ook gekeken naar de voeding die nu in je pc zit

de 5750 heeft 450 wattage nodig

meschien trekt jouw voeding dit niet

Laatst bewerkt:
heb je ook gekeken naar de voeding die nu in je pc zit

de 5750 heeft 450 wattage nodig

meschien trekt jouw voeding dit niet

Dat heb ik ;) 1 van me eerdere post in dit topic staan een aantal specs van me, ik heb een Forton Source 450W Voeding ATX 2.0 erin zitten.

Hoi !

Zou moeten kunnen...als je tenminste een Fortron bedoelt...

Maar toch is hetgeen je beschrijft typisch een defecte/ontoereikende voedins-probleem.

Ik zou de kaart even testen bij iemand met een sterkere voeding: werkt de kaart daar wel...tja..
Werkt de kaart daar ook niet: terugbrengen onder RMA.

Greetz,

Harry.

P.S.: draait de ventilator op de HD5750 wel ?

Hoi !

Zou moeten kunnen...als je tenminste een Fortron bedoelt...

Maar toch is hetgeen je beschrijft typisch een defecte/ontoereikende voedins-probleem.

Ik zou de kaart even testen bij iemand met een sterkere voeding: werkt de kaart daar wel...tja..
Werkt de kaart daar ook niet: terugbrengen onder RMA.

Greetz,

Harry.

P.S.: draait de ventilator op de HD5750 wel ?

Hoi,

Ja het is een Fortron die nog gloed nieuw is (van de week gehaald). Alle fans draaien gewoon normaal, incl. die van de HD5750.
Eergisteren in de winkel liet ik me kaart nog testen of hij werkte, met een 450 watt kreeg de medewerker hem niet aan de praat, pas bij een 600watt voeding lukte dat.

Dat testen bij iemand met een sterkere voeding ben ik al aan het uitzoeken of iemand een sterkere heeft, hoop het wel ;)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hoi !

Succes ermee !

Greetz,

Harry.

Hoi,

Nou...voeding van 620Watt gehaald, geplaatst en aangesloten op moederbord en videokaart..zet me pc aan: No video input. :confused: aan de voeding kan het dus niet meer liggen lijkt mij..

Hoi !

Dat lijkt me bijna onmogelijk: als je zeker weet dat de graka korrekt in aangesloten, en dat die getest is volgens de winkel met een 600 W voeding moet het bij jou ook werken !

Hopelijk wel de 6-pins graka-voeding aangesloten ?

Zo ja, terug naar de winkel met de hele PC-kast, en laat ze het daar maar uitzoeken.

Greetz,

Harry.

PS.: Toevallig vanmiddag een HD 5770 Sapphire graka bij mij getest op een 460 W. Thermaltake voeding: geen enkel probleem !

Hoi,

Ja, dat leek mij ook onmogelijk, dacht er vanmiddag van het probleem verlost te zijn toen ik de voeding plaatste.

De 6-pins zit erin. Kan zelfs niet missen met een modulaire voeding.

Kan het ook mogelijk zijn dat er een conflict is met de onboard videokaart? (lees dat op sommige forums, dat je de onboard in BIOS moet blokkeren, alleen mijn BIOS is niet zo uitgebreid om dat te doen.

Hoi !

Moet wel degelijk kunnen onder: on-board periphicals.

Maar of daty het verschil maakt; normaliter wordt de on-board-chip automatisch uitgeschakeld als er een PCi-16 x geinstalleerd wordt.

Ik zou m'n bios toch even nakijken, mogelijk staat de on-board VGA als enigste mogelijkheid aangemerkt.

Greetz,

Harry.

Niks kunnen vinden in de bios waar ik de Onboard VGA kan uitschakelen. Zonder videokaart erin kan ik in de bios alleen kiezen tussen PCI en on-board.

Veel dingen zijn ook grijs en dus onbereikbaar met het toetsenbord. Is dit weer een gevalletje van HP dat ze zoveel dingen in de BIOS locken? (OEM moederbord)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, inderdaad, bij een OEM-mobo heb je nauwelijks instel-mogelijkheden...

Gewoon met PC-kast + graka terug naar die PC-boer en vragen hoe dit mogelijk is.

Greetz,

Harry.

Ik heb begin van de avond HP gemaild of ze me verder kunnen helpen aangezien het hun product is. Ben benieuwd naar hun reactie.

Hoi,

Nou HP vertikt het blijkbaar om te helpen met de mededeling dat mijn garantie is verlopen (is dat niet altijd 1 jaar? aanschaf pc in april '09). Ze konden niet eens zeggen of hun OEM mobo de oorzaak was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan