Wat aanpassen in D-link DI 604 om te toegang te geven ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een tv met een internetaansluiting.

Echter geraak ik niet op internet wanneer ik de tv aan de router hang.
Zonder de router lukt het wel.

Wat moet ik nu in de router aanpassen zodat mijn tv wel op het internet geraakt ?

Om welke TV gaat het hier.?

Zal wel een instelling zijn in je router maar welke ??

Weet je zeker dat de router wel voldoet aan de eisen hiervoor.Het model is al een oud model.

Kun je inloggen op je router als deze is aangesloten op je tv ?

Staat de router ingesteld op automatisch ip krijgen instellen.

Misschien werkt een router niet maar een switch misschien wel ? Een switch geeft door wat het modem doorgeeft, een router moet zo ingesteld worden om dat te kunnen doorgeven.

Laatst bewerkt:
Philips Pfl7605

Moet iets simpels in de router zijn.

Misschien als je dhcp uitschakelt in de router ??

Weet het ook niet precies , maar dan gaat ie volgens mij werken als een switch, werkt het niet kun je het weer terug zetten zoals het was.

DHCP moet aanstaan volgens de handleiding van de tv.

Karine: Ik denk dat ik een idee heb wat er gebeurt/gebeurde:

De TV heeft nu 81.164.57.102 als ip-adres. Dat is rechtstreeks toegekend door Telenet.
Omdat Telenet 2 ip-adressen per abonnement uitgeeft had jij (met de router niet aangesloten) ook zo'n 81.x.x.x ip-adres, dus in hetzelfde netwerk als de TV.

Zet je een router ertussen, dan krijgen de 2 pc's die verbonden zijn met de router een 192.168.0.x ip-adres. Zolang de TV niet óók effectief op die router is aangesloten (dus dan ook zo'n 192.168.0.x ip-adres krijgt) is communicatie onderling niet mogelijk.

Hopelijk geeft dit alvast een voorzetje wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

Even een aanvulling nog: Ik denk dat je setup nu zo in elkaar zit:

Tv -> Switch -> Internetmodem
PC1 -> Router -> Switch -> Internetmodem
PC2 -> Powerline -> Router -> Switch -> Internetmodem

(Evt. is het voor PC1 hetzelfde als bij PC2, dus PC1 -> Powerline -> Router -> Switch -> Internetmodem)
Lees voor PC1 jouw pc en voor PC2 die andere.

Tijs.

Setup nu :

naamloosdg.jpg

Er is maar 1 setup die gaat werken:
a. Zet een 4 of 5 poorts switch neer in plaats van de router bij het bureau en verbind daar de 2 pc's aan en de powerline aansluiting aldaar.
b. Zet de router tussen de powerline aansluiting en de Telenet modem in de garage. De WAN/Internet aansluiting doorverbinden met de Telenet modem en 1 van de LAN-aansluitingen aan de Powerline.

Je hebt dan alles achter de router (tv en de 2 pc's) in het 192.168.0.x netwerk. Communicatie tussen alle 3 is dan mogelijk.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen werken bedankt.
Heb ik twee switchen nodig want de tv heeft een internetaansluting nodig maar ook de digicorder.

Laatst bewerkt:
Hmm... Die digicorder stond niet in je plaatjes.

Ik weet niet of die digicorder een rechtstreekse verbinding nodig heeft met Internet of dat dat via een router mag lopen. Want in mijn setup krijgt alles een 192.168.0.x ip-adres, dus ook de digicorder. De Digicorder zal nu nog (net als de tv) een door Telenet toegekend ip-adres hebben. Ik kan niet beoordelen of de digicorder setup werkt met een router ertussen.

Dit toont wat mij betreft toch aan wat de beperkingen zijn van een powerline constructie ipv. wall outlets met netwerkkabels erachter. Dat laatste biedt meer mogelijkheden om (bijv.) de digicorder wél rechtstreeks (via een switch) aan de Telenet modem te hangen terwijl de rest van het netwerk via een router dan een eigen (in dit geval 192.168.0.x) intern netwerk heeft.

Zoek dus eerst uit (=vraag bij Telenet na) of de nieuwe setup goed gaat werken voor de digicorder. Over de werking van de rest maak ik me geen zorgen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan