Wat bedoeld was als grap geen grap meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

reAaa

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
hallo,

vandaag wou ik voor de gein naar een maat een plaatje sturen, maar voor de grap had ik het trojan.exe genoemd en in een .rar gezet en zo naar die maat gestuurd. nja hij opende rar en natuurlijk gelijk deleten. Zelf opende ik die 'trojan.exe' wel. toen opende er een dos schermpje en gebeurde er verder niks. omdat ik weet dat het eigelijk gwn een plaatje was en ik de extensie heb veranderd kon er niet veel mis mee zijn. maar na de PC opnieuw opgestart te hebben is het mij nog steeds niet gelukt om dit bestand te verwijderen omdat mijn PC zegt dat het bestand in gebruik is en daardoor niet verwijderd kan worden

heb het ook in veilige modus geprobeerd en gekeken bij active processen, er stond eigenlijk niks wat er draaide en op dat bestand leek.

iemand enig idee hoe ik alsnog dit bestandje kan verwijderen? het staat namelijk op mn bureaublad :thumb: :(

alvast bedankt voor jullie hulp!

Probeer eens de extensie te veranderen in bijvoorbeeld .jpg of eventueel .old of zo en kijk of je het dan wel kunt verwijderen

heb al geprobeerd om extensie enz te veranderen, maar allemaal niet mogelijk omdat het bestand in gebruik is. gelukkig heb ik de oplossing gevonden op een ander forum door wat te googlen. ik weet dat het erg dom was van mij, maar ik heb van mijn fout geleerd :).

hier de oplossing voor degenen die benieuwd waren hoe het op te lossen is en natuurlijk ook als je hetzelfde probleem ooit heb gehad.

oplossing:
Druk op ctrl+alt+del ga naar processen, zoek "explorer.exe" op in de lijst en klik op "Taak beëindigen". Ga dan naar toepassingen en klik op "Nieuwe taak", tik dan in cmd en druk op enter.

Ga naar de dir van je bureaublad en gebruik de del command. Dus "del patch.exe" nu is als het goed is het bestand verwijderd. Ga nu weer naar Taak beheer en klik weer op "Nieuwe taak" en tik dit keer in explorer en druk op enter.

Als het goed is, is het bestand nu weg.....
bij mij tenminste wel
credits to rebellion

download unlocker en probeer die daar eens mee te verwijderen.
Zlefs al zegt ie dat er geen proces aangekoppeld is kan deze hem alsnog deleten, desnoods met een herstart.

toch nog bedankt, het is me al gelukt maar als er in het vervolg weer zoiets voordoet en mijn manier helpt niet, dan zal ik unlocker gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan