wat betekend het precies ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Optical Devices 16X DVD+/-RW Drive

dat is de drive die in mn aanstaande nieuwe pc zal zitten :D

maar wat betekend het eigenlijk precies ?

er staat namelijk alleen dvd :confused:
leest deze ook cd's ?
en schrijft hij ook dvd/cd;'s ?

waarschijnlijk een simpele vraag ,
 
16X betekend dat hij theoretisch een film of wat dan ook op dvd kan branden in 1/16 van de tijd. In de praktijk ga je dat eigenlijk pas merken bij zeer grote hoeveelheden te branden data omdat je met meer dan alleen het feitelijke branden te maken hebt.

dvd+/- betekend dat je brander zowel + als - dvd's aankan. Het verschil tussen + en - dvd's is een technisch verhaaltje.

RW houd in dat je brander ook herschrijfbare dvd's en cd's aankan. Een herschrijfbare cd/dvd kun je na het branden wissen en opnieuw branden.

Een dvd brander kan ook cd's branden, zij het dat er in cd's geen onderscheid is tussen + en - cd's.
 
leesfout:

volgens mij gaat het hier niet over een brander maar alleenover een lezer. Sorry. :eek: :eek:

16 x zou dan betekenen dat hij een dvd in 1/16 van de tijd die een film bijv duurt kan lezen.
 
ok

'dus hij leest alleen cd's en dvd's
ik kan ook kiezen voor deze

dus ff op een rijtje ,
over deze had ik het net

16X DVD+/-RW Drive
en dan kan ik ook kiezen voor deze , die is ietsje duurder
16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives
 
Zo te zien kan hij alleen lezen, anders was het bijv 16 x 4 x 4 x geweest

kun je aangeven over welk merk en type we praten?
en wat is "iets" duurder?
 
dat is dus het grappige ,

er staat dus niet bij welk merk type het is zo''n dell samenstelling pc :confused:

het enige wat ik meer kan vertellen is da het onder de categorie optische stations valt , ik weet niet of je daar wel of niet iets mee kunt :confused:

ietsje duurder is 46 euro duurder trouwens
 
Aha, een Dell.

Optical betekend dat het medium in je speler ( = je cd/dvd schijfje) optisch dus met een laser wordt afgespeeld in tegenstelling tot de onder senioren (waar ik mezelf ook toe reken) bekende langspeelplaat die met een naald werdt afgetast.
 
ps, heb je een link naar de site waar je exemplaar staat?
 
ben bang van niet

je moet naar de site van dell gaan en dan allemaal stappen doorlopen om bij mijn exemplaar te komen ,

maar die 2de deze dus :

16x DVD+/-RW & 16x DVD Drives

zijn dat misschien 2 drives ?
als dat zo is kan ik me niet voorstellen dat die 1ste niet kan branden :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan