Wat betekent 2 CPU running?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Wat betekent het precies als er staat:
Pentium(R) 4 CPU 3,4 Ghz (2 CPU running)

betekent dat dat ik 2 Cpu's van 3,4 ghz heb of 2 van 1,7???
En wat is vergelijkbaar met dual core processor (ong dezelfde prestatie)

Maar naar mijn weten is er geen dual core 3,4 Ghz
En deze processor is al paar jaartjes oud.
Met wat voor een dual core zou ik deze prestatie kunnen vergelijken?

Topictitel aangepast.
Vraagje.... zegt niets over je probleem/vraagstelling.

btw mijn FBS is 800 Mhz.

Kan iemand mij vertellen waarmee ik dit kan vergelijken als je kijkt naar prestatie?

Bij jou processor is de "Hyper Threading"(HT) ingeschakeld. Software matig heb je dan 2 processoren. In werkelijkheid heb je maar 1 processor.

HT

* Hyperthreading
* Jackson (codenaam van Intel)

Hyperthreading is een hardwarematige vorm van SMT (Symmetric Multithreading). SMT verdeelt programmatuur onder in verschillende uitvoeringsdraden (threads) die tegelijk worden verwerkt. De technologie van Intel doet één processor voorkomen als twee virtuele (logische) chips. Dit biedt volgens de fabrikant voordelen voor zowel multitasking (het uitvoeren van meerdere programma's tegelijkertijd) als multithreading (MT). De twee logische processors houden echter geen verdubbeling van het prestatieniveau in, aangezien het nog altijd één fysieke chip is. Volgens de producent ligt de prestatieverhoging op 25%, met uitschieters tot 40%. Deze pieken betreffen met name multimedia-applicaties als videobewerking en audiocodering.
Bron:
http://www.computerwoorden.nl/index.php3

Jouw processor heeft dus in totaal 1cpu maar deelt hem softwarematisch door 2en

En zet je vraag A.U.B. als opgelost
p.s. hoe kan ik dit zelf instellen

En zet je vraag A.U.B. als opgelost
p.s. hoe kan ik dit zelf instellen
Wat wil je instellen, de status van de vraag? Dit kan alleen diegene die de vraag heeft aangemaakt of een moderator van die sectie.

Hyper Threading, stel je in het bios in, mits je zo'n processor hebt.

daaromv raag ik het hem/haar ook

Je vroeg "p.s. hoe kan ik dit zelf instellen", daar gaf ik antwoord op. Je hoeft niet aan te geven of iemand de status wil aanpassen. Na een week of twee wordt er automatisch een mailtje gestuurd naar de TS of die de status wil aanpassen of wil reageren, als het probleem nog niet opgelost is.

ja je hebt gelijk, maar als ik een topic zit door telezen (in dit geval niet erg lang) dan is het vervelend dat de vraag al beantwoord is.

Het komt ook, omdat dit systeem.(status van een vraag) op niet veel forums gebruikt wordt. Iemand van het beheer heeft dit gemaakt voor Helpmij. Het zit niet standaard in de forum software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan