wat betekent deze AVG melding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
"Ik krijg steeds rechts onderin een melding dat de AVG virusscanner out of date is en dat berichtje kreeg ik ook via een zwager van mij mee toen ik van hem een e-mailtje kreeg, maar ik weet niet wat ik moet doen, kan ik wel gewoon verder e-mailen en/of internetten?het blokje wat normaal geel-zwart-groen-rood (AVG) is al een paar dagen grijs-zwart rechts onderin de balk."

Dit berichtje kreeg ik over de mail van een kennis, maar helaas schiet onze kennis van de Engelse taal weer eens te kort: betekent dit dat ie niet meer automatisch beschermt, of dat ie niet goed geupdate is?

Ik ken he tprogramma niet zo goed maar ik neem aan dat er wel ergens een update functie of niet?

Als je dit dan uitvoert dan is het niet opgelost?

Welke versie heb je?
Versie 6 wordt niet meer geupdate.

Je kunt het beste versie 7 downloaden.

(ik heb het over de Free version)

Geplaatst door testje
Welke versie heb je?
Versie 6 wordt niet meer geupdate.

Je kunt het beste versie 7 downloaden.

(ik heb het over de Free version)

En het liefst zo snel mogelijk. Dit vanwege de recente virussen,die nu in omloop zijn.

Geplaatst door marianneke
betekent dit dat ie niet meer automatisch beschermt, of dat ie niet goed geupdate is?
Hij beschermt je nog wel, maar is inderdaad niet goed ge-update.
Als je de oude versie (6) nog hebt, zou je die nu nog gewoon handmatig moeten kunnen updaten via het tabblad Update Manager; de updates voor die versie worden per 31-12-04 pas gestopt.
Maar je kunt natuurlijk het best de nieuwe versie 7 downloaden.

Guus.

het is al de nieuwe versie 7.
Maar ik vroeg me dus af wat de melding bedoelde. Uit jullie antwoorden blijkt dus dat het een melding betreft dat ie niet goed is ge-update. Staat ingesteld op 11.00 uur dagelijks updaten. Ik denk nu dus dat ze hem op die tijd een aantal dagen niet aan hebben gehd.

Gaat ie dan niet later alsnog updaten? Ik meen zoiets aangevinkt te hebben. Of moet je dan eerst al handmatig vebinding hebben gemaakt?

(je ziet, ik gebruik zelf AVG niet, dit zijn 70+ pc gebruikers die ik alles puntje voor puntje moet uitleggen. Dus als je puntsgewijze instructies voor me hebt is dat wel makkelijk)

Als de PC om 11.00 aan staat zal hij alsnog de gemiste update(s) ophalen.
Maar je kunt het ook heel makkelijk handmatig doen.
Open AVG Control Center, klik op Update Manager en vervolgens op de knop Update.

Guus.

Laatst bewerkt:
Er zijn wel updates in elk geval, net voor ik dit bericht plaatste nog.

Als je niet toevallig op internet zit op de ingestelde tijd, dan hoort hij wel meteen te updaten.

Je kunt in AVG ook aangeven dat er meteen naar updates gezocht wordt zodra er verbinding is met internet.
Volgens mij kun je dat het beste aanvinken.

Heeft de pc wel verbinding met internet gehad de laatste dagen?

Aanvulling: het blokje is ook grijs als je een optie hebt uitgeschakeld en niet hebt aangeven dat AVG het moet negeren.
(bv. het scannen van in en/of uitgaande mail)

Laatst bewerkt:
@Guus: "Als de PC om 11.00 aan staat zal hij alsnog de gemiste update(s) ophalen. "

Ik heb ze daarstraks alvast een mailtje gestuurd dat ze de pc vóór 11 uur aan moesten zetten.

@testje: "Je kunt in AVG ook aangeven dat er meteen naar updates gezocht wordt zodra er verbinding is met internet.
Volgens mij kun je dat het beste aanvinken."

Dat heb ik dus aangevinkt.

@John: En over dat blokje wat eerst wel gekleurd, maar nu grijs is: ze hebben zelf geen instelling veranderd hoor.
Maar kan dat verband hebben met het niet ge-update zijn?

Als auto-protect maar niet is uitgeschakeld. Hoe kan ik dat op afstand controleren?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marianneke
[BEn over dat blokje wat eerst wel gekleurd, maar nu grijs is: ze hebben zelf geen instelling veranderd hoor.
Maar kan dat verband hebben met het niet ge-update zijn? [/B]
Dat blokje wordt grijs als er een instelling verkeerd staat in het Control Center (als je bijvoorbeeld de Shell Extension per ongeluk uitschakelt) of als er nog ge-update moet worden.
Om op afstand te controleren of er iets niet goed ingesteld staat, zou je kunnen opbellen en vragen of in het Control Center een van de onderdelen rood is (zie bijlage voor voorbeeld).
In dit geval zal Update manager wel rood zijn.
Over Auto-protect (Resident Shield) zou ik me geen zorgen maken; als dat niet werkt krijg je wel een melding daarvan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Als je bewust een optie uitschakelt kun je het icoontje wel gekleurd weer laten weergeven, je moet dan een vinkje zetten.

Bijlage:

bijlage was te groot, nieuwe poging:

Bijlagen

• systray-icoontje.jpg
    systray-icoontje.jpg
    73,1 KB · Weergaven: 50
Bedankt weer voor de aanwijzingen. Inmiddels eea weer geupdate en icoontje is weer gekleurd. Ik weet nu waar ik eea kan vinden.

Wel nog één vraagje: hoe kan ik op afstand iemand laten controleren of auto-protect is ingeschakeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan