Wat betekent dit bankje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pammetje65

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Berichten
30
Dit is de tweede keer dat ik rond deze tijd m'n computer start en geen webpagina's kan lezen. Als ik dan op het icoontje klik van m'n netwerkverbinding zie ik een bankje bovenin en 'momenteel verbonden met onbekend netwerk'. :shocked:

Ik verbreek dan de verbinding via dit schermje, maak dan weer verbinding en de melding is weg en de webpagina's komen gewoon op het scherm.

Wat ik heb ik aan m'n fiets hangen? :shocked:


2B5ZK6p.jpg
 
U heeft een publiek profiel.

Verander eventueel Publiek naar Thuisnetwerk. Open Netwerkcentrum. Onder Actieve Netwerken Bekijken ziet u het bankje. Klik daar op de link Publiek of Openbaar. In het daaropvolgend dialoog selecteert u Thuisnetwerk.
 
Hoi Alfred,

Het bankje zie ik niet meer. Dus ik heb dat niet kunnen veranderen. Maar ik vogelde wat verder en zag dat ik een thuisnetwerk had of zoiets. Dat ik dingen deelde met andere dingen thuis, zoiets. Dat heb ik uitgezet. Hopelijk is het nu opgelost. Het bankje kon ik niet vinden, dat was er alleen toen ik gisteren nét had opgestart. (Die screenshot heb ik toen gemaakt.)

Hopelijk is het nu opgelost.
 
Ik ben nog steeds aan het hannesen met dat netwerk. Misschien heb ik vanmorgen wel iets fouts gedaan. Via Ziggo kreeg ik vanavond geen verbinding, toen overgeschakeld op de verbinding met router erbij. Dan krijg ik wel internetverbinding (email werkt prima) maar de webpagina's laden niet. Of bijna niet. Toen ben ik weer teruggeschakeld naar Ziggo en nu kan ik wél weer op het internet.

Wat is het verwarrend en wat is dat een drama, dat netwerktoestand, zonder draden. Mét draden had ik toch werkelijk nóóit last van verbindingsproblemen, en al helemaal niet toen ik nog bij XS4all zat. Toen ik overschakelde op Ziggo begon de ellende van de verbindingsproblemen. Soms lag die er vijf keer per avond uit.

Toen ik net dus geen webpagina's kon opvragen maar wél verbinding had, zag ik dit staan. Wat betekenen die streepjes? Zit daar iets fout misschien?

Iqm2r4L.jpg
 
Ha. Nee dat is tegenwoordig de manier om weer te geven dat de betreffende verbinding draadloos is.

Als u een stuurprogramma gebruikt voor de WIFI adapter dan kan u controleren of dat een met uw Windows compatibele versie is en eventueel dit stuurprogramma verwijderen en Windows bij herkenning alleen de driver map aanwijzen.

Kan het een signaal probleem zijn, dan een ander kanaal kiezen in de router. Bluetooth gebruikt soortgelijke golflengten en daarom is het soms verstandig om een hoog kanaal te kiezen, bijvoorbeeld 11.
 
Hoi Alfred. Ik heb een net nieuw aangeschafte TP-LINK netwerk adapter. Op welke manier controleer ik of deze met Windows compatibel is?

En ik heb ooit een kanaal veranderd maar weet niet meer hoe dat ging. Kun je me even op weg helpen?

Momenteel maak ik verbinding met Sitecom router als ik opstart. Hij zegt dat ik verbonden ben en alles ziet er oké uit alleen ik krijg geen webpagina op het scherm. ?!

Als ik overstap naar verbinding met Ziggo krijg ik wél weer alles op het scherm.

Dus ik switch nu steeds tussen twee verbindingen...
 
Op de site van de fabrikant is ondersteuning en zijn bijzonderheden te vinden. Trouwens ook antwoord op veelgestelde vragen.

In het menu van de Router kom je door het ip adres in te vullen in de adresbalk van de browser. Dit ziet er uit als bijvoorbeeld http://192.168.2.254. Het staat in het boekje en misschien achterop of onderop de router. In het gedeelte over Wireless moet je misschien Configureren kiezen voordat je iets kan veranderen. Misschien moet u de modus (b/n/g) aanpassen maar Automatisch is voor kanaalkeuze meestal de goede en als u nooit meer verbinding heeft dan kan het moeilijk storing op de lijn zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan