Wat betekent "host" in deze zin?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Hallo,

Heeft iemand een idee wat "host" in deze onderstaande zin betekent?
"Een IP-adres is een adres waarmee een NIC (network interface card of controller) van een host op het Internet uniek geadresseerd kan worden binnen het TCP/IP-model."
Als ik op internet zoek kom ik steeds bij het zelfde uit dat het een web server is die hd ruimte beschikbaar stelt.

mvg,
Emiel(zij)

Hetzelfde als server. De gastheer die faciliteiten of diensten aanbiedt zoals toegang tot internet. Of een provider die faciliteiten biedt voor websitehosting.
BRON: internetwoordenboek.nl
Gr. Kayle

In deze context kun je het ook iets breder trekken aangezien elke machine die aan het internet gekoppeld is een host is op een bepaalde manier.
Dus het is niet alleen een server maar alle apparaten die een IP adres krijgen

@ Ellasar,

Niet altijd, als ik van jou server een IP zou krijgen, ben ik een Client. Tot ik een game host op mijn computer, dan ben ik weer de host.

Laatst bewerkt:
@probleempjes host is een client of een server daarom zeg ik ook "in deze context" aangezien in het TCP/IP model geen onderscheid gemaakt word tussen servers en clients maar elke machine een host is.

Laatst bewerkt:
Hallo Emiel(zij)

Volgens mij is het specifiek in die zin, een computer (pc) op een netwerk.
Dat is dus alleen de basis, de host ontvangt, net als de host als gastheer of een hostess als gast vrouw een ontvang dame is,wat alleen maar een primare taak is.
In die specifieke zin ontvangt de host (de PC) ip-adresssen.
Maar in de praktijk heeft de host ook nog de taak om iets (een service) aan te bieden.
Zoals wat je op het internet heb gevonden een web host is, hij ontvangt klanten (de pc's) en bied ze web ruimte.
En zo zijn er heel veel voorbeelden waarin een host steeds iets anders aan te bieden heeft,maar het zelfde is dat hij altijd de gastheer is die ontvangt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan