wat denk je van mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ranger_1975

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2004
hoi ik ben er denk ik uit om mijn nieuwe computer aanteschaffen maar zou graag van de experts :) willen weten wat jullie er van vinden en of hij makkelijk te upgraden is v oor de toekomst( die veel te snel gaat op computers :rolleyes: )
bedankt

hieronder de lijst
Behuizing AOpen Miditower ATX, 300Watt, wit/blauw (QF50C)

Moederbord Asus P4C800-E Dlx,S478,i875P,4xDDR,SATA,GLAN,RAID

Processor Intel Pentium 4 3.00Ghz, 800Mhz, S-478, 1Mb, Box

Cooler Nexus PHT-3600 SkiveTek Real Silent P4 cooler,S478

Geheugen Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400Mhz ECC (2 maal)

Harde schijf Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache

Monitor HP 19''CRT S9500 Monitor Zwart/Zilver

Cd speler Asus DVD-E616, 16xDVD, 48xCD, ATAPI

Diskdrive NEC 3.5'' Floppy Diskdrive 1.44Mb Wit

Geluidskaart Creative SoundBlaster Digital 5.1 PCI, Retail

geforce 4 128 mb

Software windows xp nl

Het verschil tussen home en pro is niet mega!
(wat user/netwerk opties meer)
Maar qua stabieliteit maakt het geen dr*l uit

Pro heeft wat meer opties maar de prijs is er dan ook naar.

Zijn het jouw centen ga dan voor de home zijn het de centen van een ander ga dan maar voor de pro
:p

netwerk

Ook geen probleem voor een netwerk in de home editie.
:D

Gewoon home nemen, volstaat prima voor een normaal huisnetwerk. Als je van plan bent een groot netwerk met een hoop policies en restricties aan te leggen kan je voor Pro kiezen.

Ik zou toch een grote harddisk (120 of 160 gb)kiezen kost nauwelijks meer en is toch behoorlijk wat groter.
Ik zie er ook geen brander tussen staan, niet nodig of al in je bezit??
Verder een leuk systeem.

Ik zie er ook geen brander tussen staan, niet nodig of al in je bezit??
nee klopt
ik heb nu een asus dvd brander
en de huidige video kaart zet ik over
geforce 4

zal eens kijken wat je voor een grotere schijf meer betaalt
bedankt

ik zie dat de componenten goed kopper zijn
maar dat houd in dat je het er wel zelf in moet zetten
zal het eens door mijn hoofd laten spelen

Het grootste verschil tussen home en pro is volgens mij dat je met home niet op een domein kunt inloggen en met pro wel.

Verder ist exact hetzelfde (werk met beide @ stage).

Ranger,

Je hebt het over gemakkelijk upgraden in de toekomst. Is het dan niet beter dat je als processor een Xeon 3.06 Ghz neemt? Je moederbord kan deze hebben volgens mij, en dan plaats je er in de toekomst een 2e processor bij.

Serge

als je dan toch voor snelheid kiest zou ik voor SATA schijven gaan en die als raid 0 configureren
zo dat ie als een schijf werkt
stuk sneller heb ik zelf ook gisteren gedaan :D

Je hebt het over gemakkelijk upgraden in de toekomst. Is het dan niet beter dat je als processor een Xeon 3.06 Ghz neemt? Je moederbord kan deze hebben volgens mij, en dan plaats je er in de toekomst een 2e processor bij.
2 de processor?
over hoeveel jaar praat je dan?

2 de processor? over hoeveel jaar praat je dan?

Tsja, die 2e processor kan je in de toekomst bijplaatsen wanneer je maar wilt (als je het nodig hebt, en/of voldoende geld hebt). Die Pentium 4 moet je er weer uitslopen als je in de toekomst wilt upgraden. Die Xeon laat je lekker zitten.

wat het preciese verschil is weet ik niet
maar ata 100 gaat 100 mbs ata 133 gaat 133mbs en sata 150 gaat 150 mbs
als je die als raid zet
dan gebruikt ie twee schijven tegelijk om info te lezen en schrijven dus op de ene wat info en op de andere tergelijker tijd
de schijven werken dus als een schijf
moet wel de schijven na de instelling raid 0 als een schijf formateren

Ik vin die GeForce 4 128 mb wat aan de mindere kant, maar ik natuurlijk niet of je een gamer bent. Met de op komst van bijv. DOOMIII zie je dat de spellen veel vragen van je kaart. En het kan snel gaan in de games wereld :cool: Maar nogmaals ik weet niet of je een gamer bent :p

MzzL
SeaB

Ik vin die GeForce 4 128 mb wat aan de mindere kant, maar ik natuurlijk niet of je een gamer bent. Met de op komst van bijv. DOOMIII zie je dat de spellen veel vragen van je kaart. En het kan snel gaan in de games wereld Maar nogmaals ik weet niet of je een gamer bent
jah ik ben een fanatiek gamen voolr al online
probeer nog een 256 mb geforce te kopen maar dan moet ik ff kijken hoe duur alles word

moet wel de schijven na de instelling raid 0 als een schijf formateren
gwoon in dos fdisk?

dan parties aanmaken? en opdelen?(wil namelijk 2 schijven hebben voor er een crasht)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan