wat denk je van mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om te beginnen is de voeding te licht.
300 watt gaat wel, maar dan moet het hard werken, en zal het waarschijnlijk binnen 2 jaar de geest geven, ik spreek uit ervaring.
450 tot 500 watt is aan te raden, zeker met het oog op toekomstige uitbreiding.
Het kopen van een geluidskaart is totale onzin, het moederbord is namelijk standaard uitgerust met een puik 7.1 dolby surround onboard geluidskaart, en jij wilt er 5.1 in gooien???
Als harde schijf zou ik inderdaad gaan voor S-ata.
Kost bijna niks meer als de schijf die je wilde, maar is wel een stuk sneller, dunnere kabels, etc...
Eventueel in de toekomst uit te breiden met een tweede S-ata schijf voor raid of mischien zelfs nu.
Wat betreft de kast zou ik wel letten op goede koelmogelijkheden, dat wil zeggen mooie airflow, en mogelijkheden tot het plaatsen van extra fans.
Als koeler voor op de 3 Ghz zou ik inderdaad niet de standaard bijgeleverde van intel nemen, want die dingen maken een pokkeherrie! Koop een mooie copperbased koeler, liefst zo groot mogelijk, en zeker zo stil mogelijk.
Geheugen is prima, moet niet meer zijn, wel als dual channel gebruiken, eh?
Als cd/dvd speler/brander raad ik je een plextor aan. Om te branden gaat er niks boven plextor.
Zo niet, moet je niet echt naar merk kijken, de rest is meestal wel hetzelfde qua specs.
Als processor wil je een prescott, 1 mb cache...
heb je die nodig? Want dat ding bewijst zijn diensten namelijk alleen maar bij zware videorendering.
Overleg je goed wat je er mee wilt doen, anders ga voor de gewone.
Meeste mensen die ik ken met een prescott zijn er namelijk niet zo tevreden mee.
Windows XP, als je hem zelf moet kopen/ betalen, neem dan gewoon de home edition, pro heb je echt niet nodig als gewone gebruiker.
Hoop dat je wat met de info kunt, have phun!

Ohw jah, vergeet zeker niet om twee extra fans van 80 mm erbij te kopen, eentje om in het front van je kast verse lucht binnen te trekken (gelijk de harde schijf wat gekoeld) en een tweede aan de achterkant om de warme lucht weer uit de kast te trekken. Ikzelf ben heel tevreden over de Papst koelers. Gewoon zwarte fan, niks geen poespas erop of eraan, maar wel lekker stil en een grote luchtverplaatsing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan