Wat doe ik fout met formatteren in InCD ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik heb net True Image 7.0 gekocht. Voor zover niet bekend: een backup programma, zeg maar een alternatief voor Norton Ghost. Hiermee zou je ook backups rechtstreeks naar DVD R/RW's kunnen schrijven. Vooraf moet je volgens de handleiding dan wel de DVD formatteren, waarvoor o.a. InCD van Nero geschikt zou zijn. InCD en Nero heb ik op cd bij mijn Plextor 708 A gekregen.
Ik krijg het echter niet voor elkaar, wat ik ook probeer.
In InCD staat als aan te vinken optie "MRW format on capable drives". Ook de Plextor geeft aan dat hij MRW kan lezen en schrijven. Zodra ik echter een DVD+RW er in stop, verdwijnen die mogelijkheden, zowel bij de Plextor als in InCD. De optie in InCD wordt dan grijs.
Ik kan dan tóch wél formatteren door rechts te klikken op het Plextor station en InCD Format kiezen en als ik dat doe gebeurt er ook blijkbaar iets, want het lampje op het dvd station begint te knipperen.
Wanneer ik daarna True Image opstart en kies voor een image naar dvd te schrijven, gooit de Plextor de dvd er na enige tijd weer uit en zegt True Image dat de dvd vol is of dat het een mogelijk een slecht medium is.
Ik heb al van alles geprobeerd. Een ander merk dvd gebruikt (Philips en TDK), de dvd gewist en opnieuw geformatteerd, Nero naar de laatste versie (5.5.10.54) geupdate, InCD verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de firmware van Plextor geupdate, maar steeds met hetzelfde negatieve resultaat. Ik word er echt helemaal gestoord van. Doe ik dan toch iets fout of zit er ergens iets fout en zo ja wat/waar ?
Help mij a.u.b. , want anders word ik gek.
Bij voorbaat dank.

is je brander voor + of - schijfjes??
Laat maar ik heb het al bekeken op de site van plextor.

Laatst bewerkt:
Gewoon nero 6........gebruiken.
Hier zit backit-up al bij in en die maakt zo een backup naar dvd.
zelfs automatisch op een door jou bepaalde dag en uur.

Incd zou ik ook maar even updaten naar de laatste versie.

Alvast bedankt voor de reacties.
InCD heb in versie 4.0.
Ik heb intussen nog het een en ander geprobeerd en wel het volgende:
Een al eerder gebruikte dvd+rw heb ik met InCD weer gewist (dus niet meer opnieuw geformatteerd). Onder eigenschappen vond ik toen dat hij leeg was en dat de volledige capaciteit beschikbaar was. Vervolgens heb ik een trial versie van Instant CD/DVD (dat door True Image ook ondersteund zou zijn) gedownload en daarmede de dvd weer geformatteerd. Onder eigenschappen vond ik toen opnieuw dat hij leeg en volledig beschikbaar was. Verder stond er in het venster ook UDF 2.o formaat genoemd. Alles zou dus o.k. moeten zijn.
True Image gestart. Wizard gevolgd en de stappen exact gevolgd voor het schrijven naar dvd. True Image geeft aan dat er een lege dvd met 4,37GB (dacht ik, weet niet meer precies) in de Plextor zit. Image maken start vervolgens en daarna wordt de dvd weer uitgespuwd met de melding dat de dvd vol is. Als ik hem weer terugduw, wordt ie weer uitgespuwd met het bericht dat het een slecht medium is of zo. Hij blijkt echter onder eigenschappen nog steeds leeg en volledig beschikbaar te zijn.
Mijn enige conclusie is dat er met True Image iets niet klopt. Wat is jullie mening ?

Je zou het haast gaan denken maar....kun je wel met een ander prog naar die dvd branden?

Ja, net even geprobeerd. Eerst de dvd gewist in Nero. Daarna een videobestandje met Nero gebrand en dat ging perfect. Is ook gewoon af te spelen.

Nu begin ik toch ook te twijfelen aan TI.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan