Wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je ook uitleggen waarom je denkt dat je iets fout doet?

Perl programmeertaal.

Mariska_333,

Er is getracht het Perl script "formmail.pl", te herkennen aan de extensie "pl", aan te roepen, maar blijkbaar wil dit door een of andere oorzaak niet gaan werken. Ik kan dit niet zo gauw zeggen waarom. Wel heb ik een vraag aan jou: Wat is dan de gebruikersnaam en het password, want dat is natuurlijk de eerste vereiste. Als ik die velden "blank" laat en op submit druk, dan is in het het perl scrpit niet eens een ondevaning voor deze fout ingebouwd. Dus, er is zoveel aan de hand met dit script. Je kunt het scriptje even hier plaatsen als je dat wilt.

Dennis.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar ik vrees dat de server van die site helemaal geen php, cgi en perl ondersteunt.

Ondanks dat ze over een cgi-bin directory beschikken.

Dennis.

Sorry, er stond nog wat fout, maar heb dat inmiddels aangepast. Het probleem blijft echter het zelfde:

De eerste pagina

<head>
<meta name="Mariska" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Fotoboek van Mariska</title>
</head>

<body bgcolor="#f3b1e6">

<p align="center"><font size="6" color="#000080">Welkom in het fotoboek van Mariska</font></p>

<p align="center"><font color="#000080">vraag om toegang om de foto's te bekijken</font></p>

<p align="center">
<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><FORM method="POST" action="http://mariska.012webpages.com//cgi-bin/formmail.pl">
<input name="subject" type="hidden" id="subject" value="Mariska">
<input name="redirect" type="hidden" id="redirect" value="http://mariska.012webpages.com//mariska.html">
<input name="recipient" type="hidden" id="recipient" value="mariska_333@yahoo.com"><!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --></p>
<p align="center">
<font face="Verdana" color="#000080">Naam</font>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><input type="text" name="Login(msn)" size="30" maxlength="256"><!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --></p>
<p align="center">
<font face="Verdana" color="#000080">Vraag&nbsp; <!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><input type="text" name="Wachtwoord" size="30" maxlength="256">
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan --></font></p>
<p align="center">
&nbsp;</p>
<form method="POST" action="_derived/nortbots.htm" onSubmit="location.href='_derived/nortbots.htm';return false;" webbot-onSubmit webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
<p align="center">
<input type="submit" value="Submit" name="B1"></p>
</form>
<p> <BR></p>

<p align="center">&nbsp;</p>

<p align="right">&nbsp;</p>

</body>

</html>

De tweede pagina:

<html>

<head>
<meta name="Mariska" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Dankjewel</title>
</head>

<body vlink="#0000FF" bgcolor="#f3b1e6">

<p align="center"><font size="6" color="#000080">Je hebt nog geen toegang tot het fotoboek van Mariska</font></p>
<p align="center"><font size="6" color="#000080">Je aanvraag is inmiddels ingediend</font></p>
<p align="center"><font size="6" color="#000080">Zodra je toegang hebt krijg je per email bericht<font size=</font></p>
<p align="center"><font size="6" color="#000080">Bedankt voor je bezoek</font></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p align="center">&nbsp;</p>

</body>

</html>

Er is dus geen gebruikersnaam of wachtwoord.

Dit dient puur als aanvraag.

Het is een uitprobeerseltje, wil graag weten hoe het werkt.

Als ik wat intyp, Bevoorbeeld:

Test

Test

krijg ik een volgende pagina met de volgende tekst:

You have accessed a filetype or folder that must be served from a CGI server. This means that this file may exist, but if the site isn't upgraded for CGI, it cannot be served. To avoid this message, do not name your files with a .php, .cgi, or .pl extension, and don't store them in a folder named cgi-bin.

Heb even in je html-code gekeken:

<FORM method="POST" action="http://mariska.012webpages.com//cgi-bin/formmail.pl">

vervangen met:

<FORM method="POST" action="/cgi-bin/formmail.pl">

Probeer dat een.

Dennis.

Geplaatst door Mariska_333
Als ik wat intyp, Bevoorbeeld:

Test

Test

krijg ik een volgende pagina met de volgende tekst:

You have accessed a filetype or folder that must be served from a CGI server. This means that this file may exist, but if the site isn't upgraded for CGI, it cannot be served. To avoid this message, do not name your files with a .php, .cgi, or .pl extension, and don't store them in a folder named cgi-bin.

Ja, dat had ik inmiddels al lang gedaan. En heb hier ook al een reactie gegeven. Waarschijnlijk wordt cgi, php en perl niet ondersteunt.

Dennis.

Ik weet niet of het ondersteund wordt, maar ik probeer al een tijdje een gratis host te vinden met uitzondering van lycos waar ik via een ftp kan uploaden.

Reclame is geen probleem zo lang het banners zijn, popups heb ik liever niet.

DENNIS90,

Ik heb je aanpassing geprobeerd, maar ben bang dat je gelijk hebt over de ondersteuning.

Ik ga weer opnieuw opzoek naar een andere host.

Bedankt.

O, als je Lycos (ondersteunt php) ook goed vindt, dan geef ik zo een link hier bij Helpmij. Ik had ooit een voorbeeld php-scriptje gemaakt voor iemand, maar weet de naam v.h. topic niet meer. Zal even zoeken.

Dennis.

Geplaatst door Mariska_333
DENNIS90,

Ik heb je aanpassing geprobeerd, maar ben bang dat je gelijk hebt over de ondersteuning.

Ik ga weer opnieuw opzoek naar een andere host.

Bedankt.

Ja, die site beweert zogenaamd cgi, php en perl te ondersteunen.

Vele hosting sites durven vaak dat niet aan. Je kunt met die scripts hun server abusievelijk plat gaan leggen.

Dennis.

Lees maar even.

Misschien gaat dit voorbeeld in jouw geval niet helemaal op, maar lees het maar even hier.

Dennis

Mariska_333,

Lycos(Tripod) ondersteunt geen Perl, maar met mijn bovenstaand voordeeld verwijzing, wil ik je laten zien dat het met een stukje php-code ook kan.

Verder heb je in de sectie php van Helpmij veel php kenners, één van hen is Jpeetje geloof ik.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan