Wat doe ik fout

• Onderwerp starter Onderwerp starter yves
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yves

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Ik heb een router gekocht.D-link.
Heb de internetkabel aangesloten op de router.
Dan met een utp kabel van router naar PC.
Internet werkt perfect op de PC.

Nu heb ik in een andere kamer een PC staan waar ik via de draadloze router op internet wil maar dit lukt niet.

Moet er nog iets gebeuren?

Yves

Hoi....:)

ummmm...wat precies lukt niet ?

Wat heb je al gedaan tot dusver ?

Iets meer info is wel nodig natuurlijk...:)

ED

Wel ik dacht dat ik na het aansluiten van de router, op elke pc in huis een internet verbinding kon maken.

Dit lukt dus niet en heb wel op elke pc een netwerkkaart.

Help

Eerst even dit :

Wil je draadloos op internet of met de kabel op die andere pc?

En...heb je niet eerst rustig eens alles doorgelezen in de handleiding die je bij de router hebt gekregen?

ED

Ik wil draadloos internet op een 2e PC.
Op PC1 is de router aangesloten en op PC2 wil ik draadloos op internet kunnen surfen.

" Op PC1 is de router aangesloten "

Je bedoeld waarschijnlijk dat op de router PC1 is aangesloten en dat de router weer op het modem is aangesloten....klopt?

ED

je hebt wel een apparaatje zegmaar nodig om draadloos te gaan XD niet elke computer kan dat zomaar, heb je dat? en vaak het je nog een instalatie CD bij de router, die ook al geïinstaleerd? en kan je helemaal geen verbinding maken of heb je gewoon geen internet?

De router zendt een signaal uit.
Je moet bij PC2 iets hebben waarmee je dit signaal ook kunt ontvangen.
Dit kan zijn een netwerkkaart in je pc met een antenne.
Of een kleine USB-stick die als ontvanger fungeert
Of een wat grotere ontvanger met antenne en een kabeltje die je ook in je USB-poort stopt

Heb je iets van dit bij PC2 ?

ED

In PC2 zit een netwerkkaart en deze vindt de router.
Dus PC2 is draadloos verbonden.
Nu wil ik op internet met PC2 mar dit gaat niet.
Moet ik nog iets anders instellen op PC2?

Kun je eens het volgende doen :

Rechts beneden heb je het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes.....daar op dubbelklikken..en dan bovenin op het Tabblad "Ondersteuning" klikken...dan klikken op de knop " Details "..dan wil graag de gegevens weten die staan achter :

IP-adres
Subnetmasker
Standaardgateway
DHCP-server

Maar je kunt hier ook een screenshot (print screen) maken als je weet hoe dat moet en hier plaatsen.

ED

Nog steeds geen internet.

Heb gekeken bij ondersteuning, daar staat:

IP adres 192.168.0.1
Subnetmasker 255.255.255.0

Bij standaardgateway staat niks
Bij DNS-server staat niks
Bij WINS-server staat niks

Het wordt hier behoorlijk irriterend.

Ging er van uit dat op die pc2 XP draait. Klopt ?

Kun je mij precies merk en type van de router geven ?

ED

IP adres 192.168.0.1

Dit is het standaard IP-adres van de router dus vreemd dat dit aan je pc wordt toegewezen.

Maar goed....probeer eens het volgende te doen :

weer op het draadloos netwerkicoontje met die straaltjes dubbelklikken
bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.0.200
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.0.1 (de standaard waarde van jou router)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.0.1

Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en XP zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je router weer even te resetten.....(stroom er af...1 minuut wachten..stroom er weer op ) en soms ook nog even je pc opnieuw op te starten.

Succes , ED

P.S. : Ben nu weg en morgen pas terug

Heb probleem nog altijd niet weten op te lossen.
Het ligt niet aan de router.
Ik heb hem verwijderd en met een draadloos systeem via het stroomnet gewerkt.

Ook dit werkt niet ik kan geen netwerkadres verkrijgen.
Ik heb contact met de modem van telenet.
Als ik klik op lan-instelling dan zie ik het aantal verzonden bytes maar bij ontvangen staat een uitroepteken.

Deze pc heeft wel lang niet op internet geweest maar daar zou het toch niet aan liggen denkt ik.

HELP

Ik heb hem verwijderd en met een draadloos systeem via het stroomnet gewerkt

Wat bedoel je precies met "via het stroomnet" ?

Als ik klik op lan-instelling

"lan-instelling" is de normale netwerkverbinding en NIET de daadloze verbinding..dus dit kan ik even niet zo plaatsen tenzij je eigenlijk Wlan bedoeld (Wireless /draadloos).

ED

Ik heb zo 2 stekkers gekocht met daaraan een UTP kabel.
De ene zit in het stopcontact aan de modem van telenet en de UTP kabel zit in de switch die in verbinding staat met de modem.
De andere stekker zit in het stopcontact bij de PC en de UTP kabel in de PC.

Zo zou je draadloos op het internet moeten kunnen.(Zie link)

http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=XE102

Je hebt het in het begin helemaal niet over deze 2 stekkers gehad en ik ga er dan ook van uit dat je met je eerste vraagstelling deze twee buiten beschouwing hebt gelaten.
Laat deze 2 stekkers ook nu maar even helemaal buiten beschouwing anders wordt het nog complexer :)

Mag ik nog even antwoord op mijn 2e vraag die ik heb gesteld?

Je zegt:
Als ik klik op lan-instelling dan zie ik het aantal verzonden bytes maar bij ontvangen staat een uitroepteken

Maar de "lan-instelling" is de normale netwerkverbinding en NIET de daadloze verbinding..dus dit kan ik even niet zo plaatsen tenzij je eigenlijk Wlan bedoelt(Wireless /draadloos). (We hadden het over draadloos namelijk)

ED

Ok even duidelijk het is de netwerkverbinding.
Ik krijg geen netwerkadres toegewezen en kan niet op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan