• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost wat doe ik fout

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Reobijn123

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2023
Berichten
15
Ik heb een bestand toegevoegd waarbij mijn formule niet werkt.
De bedoeling is dat in tabblad uren 1 tm 4 alle uren worden opgeteld die iemand bij de werkzaamheden heeft gedaan
en dit geld ook voor het tabblad uren 5 & 6

Het is alleen zo dat er mensen zijn die alleen uren maken in het tabblad 1 tm 4 of in het tabblad 5 & 6
daarom wil ik bij beide tabbladen in kolom A een naam in kunnen vullen en dat hij dan het totaal aangeeft vanuit het tabblad uren
 

Bijlagen

  • Kopie uren.xlsx
    21,4 KB · Weergaven: 6
PHP:
=SUM(B2:G2)-F2-G2

Volgens mij klopt deze formule in kolom H niet
Wat wil je eigenlijk hiermee berekenen?
 
Dat was voor een ander bestand noodzakelijk maar hier kan hij eruit. Heb ik ook net gedaan maar dan doet hij het nog niet
 

Bijlagen

  • Kopie uren.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 3
Bekijk dit eens.
Omdat in werkelijkheid de benaming van werkzaamheden 1 2 enz waarschijnlijk anders zijn heb ik een extra rij er boven gezet.
 

Bijlagen

  • Kopie uren_2.xlsx
    22,9 KB · Weergaven: 5
Sumif (som.als?) werkt alleen met een enkele rij of kolom.
 
Deze formule in B2 op werkblad "Uren werkzaamheden 1 tm 4", doortrekken naar beneden:

Code:
= SOM(INDIRECT("UREN!b" & VERGELIJKEN(A2;Uren!$A$1:$A$21;0) & ":E"&VERGELIJKEN(A2;Uren!$A$1:$A$21;0)))

Soortgelijke formule op werkblad "Uren werkzaamheden 5 & 6", mag je zelf doen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan