Wat doe je met gevonden virussen/bestanden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Fijn, die virusscanners. Maar wat doe je met geïnfecteerde bestanden wanneer je niet weet of je die zomaar kunt weggooien. Ik vind de adviezen niet altijd even duidelijk voor leken. Wie kan me informeren of verwijzen naar een duidelijke uitleg voor leken?

En wanneer je alleen de opties hebt:

- remove virus from file
- leave virus alone
- remove file containing virus

Geplaatst door deijee
En wanneer je alleen de opties hebt:

- remove virus from file
- leave virus alone
- remove file containing virus

je kan remove virus from file en remove file containing virus kiezen...

als het virus maar verwijdert wordt lijkt mij!!

btw, wanneer je een antivirus programma koop zit er meestal wel of een helpfile of een boekje in waar het e.e.a. word uitgelegd.
ik ben er even vanuit gegaan dat je norton heb, kijk dan eens op deze pagina en klik de juiste versie aan.
handleidingen norton

Laatst bewerkt:
ik zou dus kiezen voor de eerste optie -->> remove virus from file

leave virus alone -->> hier word er niets gedaan.

remove file containing virus -->> hier word ook de file verwijderd met het risico dat je dat filetje net nodig hebt.

Ik heb System suite als antivirusprogramma. De uitleg begrijp ik. Verkeerd programma dus omdat er geen quarantaine-optie is?

ik ken het programma zelf niet maar als je dat virus kunt verwijderen is het toch goed.
je kunt ook nog een keer een online scan doen bij -->> housecall dat is een goede online scanner.

Meestal krijg ik de melding dat het virus niet uit het bestand verwijderd kan worden. En wat doe ik dan weer met de door housecall gevonden virussen die niet te verwijderen zijn zonder het bestand te verwijderen? Heb ik dan de mogelijkheid ze in quarantaine te plaatsen?

En wanneer ik ze in quarantaine plaats en het systeem heeft dat bestand nodig, wat doe ik dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan