Wat doen als PC XP Pro niet aankan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Wil XP Pro installeren op een PC met 300 Mhz en 128 MB. Weet dat dit de ondergrens is maar is reserve PC waar niets bijzonders opstaat. Maar hoe te handelen als het niet werkt en ik er Win 2000 op wil zetten ?
Van W2K heb ik opstartsikettes (gemaakt vnaf CD ROM W2K) Heeft XP ook zo iets ?

Je kunt gewoon opstarten met win2000 cd en op die manier win2000 installeren

Als je xp pro niet bootable is kun je gewoon met een win2k opstartdiskette opstarten. Dan zoek je in Dos de cdrom drive op. Dan gan je naar de map i386. Daar moet iets van een setup of install bijstaan.

Als hij wel bootable is dan in je bios de opstartvolgorde veranderen dat hij van cdrom moet beginnen.

Laatst bewerkt:
Tanja,

Het zal wel in in I386 map staan maar aan setup of install heb je dan niks.

Om w2k of xp zo te installeren dien je winnt.exe uit te voeren

Ik heb dit ook een keer geprobeerd. Om XP vanuit dos te instaleren moet je ook nog smartdrv of zo laden die op de win98 bootdisk staat

Geplaatst door m@rio
Tanja,

Het zal wel in in I386 map staan maar aan setup of install heb je dan niks.

Om w2k of xp zo te installeren dien je winnt.exe uit te voeren

Wist het niet meer uit mijn hoofd inderdaad. Maar het moet een uitvoerbestand zijn i.i.g.

Dag Frans,

Ik heb xp pro draaien op een cyrix II 300. Die is 225 MHZ met eerst 128 MB geheugen en nu 192.
Het werkt wel, maar is traag. Met 192 gaat ie beter.

Als je een niet bootable cd rom van XP hebt dan is ie verkeerd gebrand. Dan is er alleen maar een kopie van gemaakt ipv een image zoals met clone-cd gemaakt kan worden. Daarmee kun je dus alleen maar moeizaam via dos installeren.

succes

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan