Wat doen??? help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen1234

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
heb pas een nieuwe webcam gekocht,
heb hem achter in de computer gedaan & de cd rom in de computer
nu zegt die nieuwe hardware gevonden en vraagt die of die de benodigde software moet zoeken druk ik nee , ik wil zelf kiezen en klik op zoek op cd's ect. maar daar kan die hem niet vinden , het gaat volgens mij om het programma CIF single chip, weet iemand waar ik deze kan downloaden zodat ik eindelijk gebruik kan maken van mijn webcam?

bedankt !

Het mooie van een forum is dat er niet via mail gecommuniceerd hoeft te worden. Daarom ook je mail adres verwijderd

Het handigste is om via het merk en type van je webcam te zoeken op de fabrikant zijn/haar website.

Download daar de drivers/software die nodig is.

:D

Het handigste is om via het merk en type van je webcam te zoeken op de fabrikant zijn/haar website.

Download daar de drivers/software die nodig is.

Er staat, CD rom in de computer gedaan dus lijkt me niet dat de fabrikant getraceert hoeft te worden.

Maaaarrrr... Misschien eerst de Setup van de CD draaien zoals dat zo vaak moet.
Daarna de Webcam in de USB aansluiting en er zal nieuwe hardware gevonden worden.
Als het goed is zal deze nu gevonden worden.

Voor USB apparaten dien je eerst de software te installeren en dan pas het USB apparaat in de PC te steken.

Zou dus even in Apparaatbeheer het onbekende apparaat (geel uitroepteken) verwijderen,

Dan:

1. Webcam losmaken van PC
2. Cd installeren en de software geeft wel aan wanneer je de USB kabel in de PC kan stoppen. Dan wordt hij wel herkend.

Er staat, CD rom in de computer gedaan dus lijkt me niet dat de fabrikant getraceert hoeft te worden.

Maaaarrrr... Misschien eerst de Setup van de CD draaien zoals dat zo vaak moet.
Daarna de Webcam in de USB aansluiting en er zal nieuwe hardware gevonden worden.
Als het goed is zal deze nu gevonden worden.

Uhh ok...

Ik was er van uitgegaan dat je dat al wel geprobeerd zou hebben ;) vandaar.

umh als ik cd erin ( met usb eruit) dan gebeurt er helemaal niks net als toen die erin wel in zat.. misschien computer opnieuw opstarten?:confused:

heb pas een nieuwe webcam gekocht,
heb hem achter in de computer gedaan & de cd rom in de computer
nu zegt die nieuwe hardware gevonden en vraagt die of die de benodigde software moet zoeken druk ik nee , ik wil zelf kiezen en klik op zoek op cd's ect. maar daar kan die hem niet vinden , het gaat volgens mij om het programma CIF single chip, weet iemand waar ik deze kan downloaden zodat ik eindelijk gebruik kan maken van mijn webcam?

bedankt !

http://www.soft32.com/s/Windows/Drivers/Digital_Camera_and_Webcam/3-375-0-4.html

srry maar ben leek op het gebied van computers:o welke moet ik nou downloade op die link:P:o :o :o

umh als ik cd erin ( met usb eruit) dan gebeurt er helemaal niks net als toen die erin wel in zat.. misschien computer opnieuw opstarten?:confused:

Kijk even op de Cd of er geen setup.exe staat. Daar dan even op dubbelklikken.
Of even Autorun.inf openen met notepad. Daar staat in welk bestand er gestart moet worden als de cd in de speler word gestopt.

srry maar ben leek op het gebied van computers:o welke moet ik nou downloade op die link:P:o :o :o

Normaal is bij een usb app eerst de cd laden en dan pas het app in aan de usb hangen
Je hebt toch wel een type, alle types usb webcams staan erbij

Laatst bewerkt:
Ga naar start linksonder en type bij uitvoeren explorer.
In het linker scherm zie je Deze computer.
Klik op het + tekentje en dit zal uitklappen.
Nu zie je alle schijven en cd rom spelers staan.
Ga naar de drive waar de CD in zit.
Open deze en je zal nu bestanden zien staan in het rechter scherm.
Kijk hier of je een bestand ziet staan dat Setup heet.
Dubbelklik daar dan op.

okey dat wist ik nog wel maar ik vind het allemaal maar vaag ligt dekn ik aan mijn computer want ik zie bij DE COMPUTER helemaal niks in de schrijven staan (geen cd's)
heb het ook met andere cd's geprobeerd ipv alleen de webcam cd...:( :(

Nieuwe poging dan.

Wat zie je bij Start en dan even klikken op Deze computer staan.

Je zou nu wat ikoontjes moeten zien van bijvoorbeeld lokale schijf C of bijvoorbeeld CD rom station D

Dubbelklik nu op het station waar de CD in zit. Kan natuurlijk ook DVD station D of E of F enz. zijn.
Als je het goede station te pakken hebt, moet je de inhoud van de CD zien staan, met waarschijnlijk een bestand dat Setup (.exe) heet.

als ik op start klik-> deze computer

dan krijg ik te zien

Bestanden van deze computer:

gedeelte documenten documenten van computer

stations op lokale vaste schrijven:

HDD(:C)

Station met verwisselbaar medium:

3,5 inch diskettstation (:A)

Overige:

mijn gedeelde mappen

Dit is wat er precies staat
snap niks van:o :(

Oeps, dan zit daar het probleem, je CD speler wordt niet herkend.
Deze doet het dus niet.
Dan kan je waarschijnlijk helemaal geen cd roms meer afspelen.

PC'tje waar ik nu achter zit heb ik dit even om te zien hoe het er uit kan zien.
Drives.jpg

Laatst bewerkt:
okey zoiets dacht ik al
maar beetje raar
wnt hij is net terug van een schoonmaak enzo omdat hij steeds uitviel
wij hebben gehuurde pc's en dan als iets het niet doet krijg je gratis reparatie enzo maarja
nu die dus terug is de cd ding het niet meer daavoor wel ...

weet iemand wat ik hieraan kan doen? of kan ik beter ze weer opbellen?:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan