Wat doet dat ding nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansVol

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
118
Ik ben niet zeker of deze vraag in dit deel thuishoort, probeer ik maar. Ik gebruik Windows XP Home.
Als de pc aan staat merk ik vaak dat de harde schijf behoorlijk stevig wordt aangesproken, veel meer dan ik zelf veroorzaak en ook als alleen de schermbeveiliging wordt getoond en er dus feitelijk niets te doen valt. Soms verdenk ik Norton 360 van achtergrond activiteiten.
De pc is via een draad-netwerkje aangesloten op internet, maar explorer staat alleen aan als ik dat echt gebruik.
De vraag: is er een manier om te zien wat er op zo'n moment allemaal gebeurt, naast wat ik zelf doe?
 
systeembeheer

Logboek zegt: bron: ccSvcHst. Service: CLTNetCnService is gestart.
Dan ben ik een onnozele gebruiker, deze kretologie zegt mij hooguit dat "het wel goed zal zijn".
Moet ik dan tijdens het werk waar ik mee bezig ben dat logboek oproepen als de schijf extra gaat draaien en zie ik dan wat 't doet?
 
Staat er iets in je taakplanner vermeld dat er om de zoveel tijd een scan uitgevoerd moet worden door windows defender of je virusscanner of je anti spyware software?

Gebruik je bijvoorbeeld iets wat incremental backups maakt van je HD?

Dat moet allemaal dan voorkomen in de logboeken. Logboek van prestaties al bekeken?
 
waarom de pc traag kan zijn is norton het is een programma dat veel geheugen verijst

je kan kijken bij taakbeheer en dan onder prosessen hoeveel aplicaties draait hier kan je ook zien welke wel en welke niet moet draaien


ik hoop dat je er zo uitkomt


Greetz dakhaas:thumb:
 
Ik vermoed inderdaad dat het norton is, maar u kunt hier vrij makkeloijk achterkomen.

-Druk ctrl-alt-delete
-Ga naar het tabblad: processen
-Sorteer deze op cpu
-Kijk welk programma steeds van je cpu vreet

dit is hoogst waarschijnlijk ook het programma dat de hdd activiteit veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan