Wat doet Internet-verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Nee, ik heb er geen last van, maar ik vraag me af wat het is en óf het te verwijderen is.
Na het opstarten van de PC maakt hij automatisch verbinding met 'Draadloze netwerkverbinding' (groen omlijnd).
Enige tijd later verschijnt in de map Netwerkverbindingen een nieuwe kop 'Internet-gateway' en daaronder een
nieuw item 'Internet-verbinding' (rood omlijnd).

Laatst bewerkt:
Als jij zelf geen draadloze router heb dan maakt je draadoze netwerkkaart automatisch verbinding met een onbeveiligd draadloos netwerk in de buurt.

Dit kan je eventueel uitschakelen daar naar de eigenschappen van je draadloze verbinding te gaan (rechtermuisknop op groen omlijste deel). En daar op het tabblad draadloos staat volgens mij een vinkje met: "Automatisch verbinding maken met onbeveiligde netwerken in de buurt".

Als de draadloze router van jou zelf is hoef je uiteraard niets te wijzigen.

Het is mijn eigen router, dus wat heb ik er aan?

Dan heb je nu dus zowel een bedraade als een draadloze verbinding me je router. Als het goed beveiligd is (WPA) dan is er niets mis mee.

Nee hoor, die computer is alleen draadloos verbonden.
Op de andere computers is dat ding ook niet zichtbaar.

Owh ja, sorry, ik snap het eindelijk.

Wat die aangeef met die internet-router is dat windows een apparaat gevonden heeft die van afstand te configureren is. Bijvoorbeeld voor het gebruik van UPNP.

ja, ga naar software in configuratiescherm
Kies - Windows onderdelen toevoegen en verwijderen
Ga naar de details van de netwerkservices
Vink daar de "Client voor het opsporen en het beheren van internet-gateway apparaten" uit.

Of wacht eens even... De router heeft een storage-link, zodat je een USB-opslagmedium
kunt aansluiten en vanaf alle PC's de schijf kunt gebruiken. Heeft dat ermee te maken?

Wou het gelijk doen, maar de 'Client voor het opsporen en het beheren van internet-gateway apparaten' staat er niet tussen.

De volgende onderdelen kan ik kiezen. Wat vet staat is nu aan.
Andere netwerkservices voor bestanden en printers.
Basiscertificaten bijwerken.
Beheer- en controlehulpprogramma's.
Bureau-accesoires en hulpprogramma's.
Fax Services.
Indexing-service.
Internet Explorer.
MSN Explorer.
Netwerkservices.
Outlook Express.
Windows Media Player.
Windows Messenger.

Houd je er rekening mee dat ik dus die storage-link heb en draadloos wil verbinden?
Straks ligt alles plat... :o

Je moet daar eerste de netwerkservices selecteren en dan op details klikken. Daar staat die wel tussen :D

Je storagelink blijft hierna ook nog gewoon werken.

Jazeker hoor! :)
Dankje voor je hulp.
Dacht dat je het al wist omdat de vraag op Opgelost was gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan