Wat doet java nou precies??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik probeer al een paar dagen een leuke site te maken maar elke keer als ik iets van bv een hover knop wil maken en ik test de boel dan wordt er gezegd geen java beschikbaar en of ik die wil downloaden, als ik naar de link ga krijg ik te lezen vab microsoft dat dit pakket niet meer wordt ondersteund in internetexplorer.
Vreemd allemaal, wat doet java nou precies??
Ik wil toch graag die knopjes maken.
grtjs jjw

Heb je hier wat aan?
Je hebt dan evt. de plug-in Runtime Envirement 1.4.2_03 nodig, inmiddels _04.

Laatst bewerkt:
je kan ook even op de site in mijn sig kijken
daar vindt je de java virtual machine
succes!

Maar

Maar wat doet java nou precies, weet iemand dat ook.
Is het gewoon een soort van software wat html codes kan verwerken of ondersteunen.
grtjs jjw

Re: Maar

Geplaatst door jjw
Maar wat doet java nou precies, weet iemand dat ook.
Is het gewoon een soort van software wat html codes kan verwerken of ondersteunen.
grtjs jjw

java script is zoals de naam al zegt een programmeertaal, lijkt me toch niet zo moeilijk

nou zoals je ziet

Nou zoals je ziet is dus nog niet iedereen er bekend mee.
ik was er ook nog zo'n een, nu weet ik tenmiste wat het inhoud.

grtjs jjw

Java is niet hetzelfde als JavaScript.

Java
Een door Sun Microsystems ontwikkelde programmeertaal speciaal voor Internet. Met Java kunnen applicaties (applets) worden geschreven die makkelijk over een netwerk verstuurd kunnen worden. Applets kunnen vanuit een HTML-document worden opgestart. Op deze manier kunnen Web-pagina's interactief gemaakt worden. Programmeurs kunnen zo bijvoorbeeld een animatie laten zien. Java is een taal die zo ontworpen is dat hij op verschillende computerplatformen en besturingssystemen kan draaien. Groot voordeel van Java is dan ook dat een eenmaal geschreven applicatie op alle platforms (Unix, DOS/Windows, Apple en OS/2) werkt. Java-applicaties draaien in principe op hardware waarvoor een zogenoemde "Java Virtual Machine" is geschreven. Voor het bekijken van een Java-applet heeft u een browser nodig die Java ondersteunt. De taal was oorspronkelijk bedoeld voor koffieapparaten (vandaar Java) en toasters. Java werd op Internet lange tijd intensief voor kleine multimediale gags en spelletjes ingezet.

JavaScript
Door Netscape ontwikkelde scriptingtaal waarmee HTML-pagina's uitgebreid kunnen worden met interactief gedrag. Standaard wordt dit gedrag uitgevoerd aan de kant van de client, waarmee JavaScript te zien is als een sterk vereenvoudigd alternatief voor Java. De programmacode staat direct in het html-bestand. Om JavaScript te schrijven heb je geen speciale programmatuur nodig, slechts een tekstverwerker om het html-bestand te kunnen bewerken. Een compleet JavaScript naslagwerk is te vinden bij Netscape. Je leert JavaScript het snelste door te kijken hoe anderen het doen.

Bron

Netjes hoor Buffy, haalde ze ook vaak door elkaar.
Heb de source ook maar meteen als fav opgeborgen.

J:thumb:

Er heeft hier heeel lang (anderhalf jaar ofzo) een sticky gestaan die eea precies uit de doeken deed.

Waar die nu heen is???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan