Wat doet SearchBar.dll.2 in xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thowra

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
140
Hoi hoi,

Heel graag zou ik willen weten of het bestandje :SearchBar.dll.2 op windows xp thuis hoort. Via report functie van mijn Antivir virus software gaf deze een soort van waarschuwing aan. In mijn zoekfunctie van regedit kwam ik een key tegen met deze naam. Geen idee of deze te verwijderen is of dat ik deze verwijderen moet.

Even een copie wat Antivtir in report aangaf:

C:\
pagefile.sys
Access denied! Error during file opening!
This is a Windows swap file. This file is locked by Windows.
Error code: 0x000D
WARNING! Access error/file locked!
Error! Could not change directory: System Volume Information
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files
rundlg32.dll
The file contains signature of the PMS/SearchBar.DLL.2 program and was suppressed by the user.


Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Ik vertrouw het namelijk niet zo.

Alvast mijn dank voor een mogelijke reactie.

gr Jeroen
 
Via Bitdefender toch maar even een online scan gedaan. Dit kwam ik tegen in hun report.

C:\Program Files\AVPersonal\INFECTED\BDL14122.EXE.VIR=>(ASPack 2.12): infected with Trojan.Downloader.Agent.AB
C:\Program Files\AVPersonal\INFECTED\BDL14122.EXE.VIR=>(ASPack 2.12): disinfection failed
C:\Program Files\AVPersonal\INFECTED\BDL14122[1].EXE.VIR=>(ASPack 2.12): infected with Trojan.Downloader.Agent.AB
C:\Program Files\AVPersonal\INFECTED\BDL14122[1].EXE.VIR=>(ASPack 2.12): disinfection failed
C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe: infected with Adware.Winad.A
C:\Program Files\Windows AdTools\WinAdTools.exe: disinfection failed
C:\Program Files\Windows AdTools\WinRatchet.exe: infected with Adware.WinAD
C:\Program Files\Windows AdTools\WinRatchet.exe: disinfection failed
C:\WINDOWS\preInMPP.exe: infected with Trojan.Spy.Bispy.A
C:\WINDOWS\preInMPP.exe: disinfection failed


Wat moet ik hier nu mee? Iemand een idee.. ik zag geen optie om dit te deleten.

Jeroen
 
Crash ik ken Hjackthis goed. Geweldig progamma. Ik heb niets gevonden wat verdacht lijkt. Maar goed ik zal mijn log daar plaatsen.. wie weet vinden jullie iets verdachts.

Groet Jeroen.
 
Heejh Crash! bedankt weer voor je reactie. Helaas heb ik nog geen reactie gekregen op de log file. Inmiddels heb ik de nieuwste Adaware SE gedownload en de scan gedaan, die vond idd... een tal van rommel op mijn pc.

De link van mijn log file is.Log File link


Zou je daar een kijkje kunnen nemen Crash?
Alvast mijn hartelijke dank. Er staat ook bij dat als ik mijn hotmail mails wil lezen vanuit mijn inbox, deze constant een vastloper heeft. Snap er echt niets van.
Het krioelt op het ogenblik van een hoop rommel op het internet. Frustrating dat wel.

Jeroen
 
Bars in windows / IExplorer

Vanwege een project wat ik gedaan heb bij een ISP
heb ik veel aan een aanytal sites gehad zoals o.a. het verwijderen van " bars" via,o.a.: www.pchell.com
en zoals de heer Crash zei Housecall van trendmicro.com

:thumb:
 
Thanks!

Dat housecall was me al bekend en scan voor het afsluiten de boel altijd nog even. Buffy heeft me goed geholpen, en wat links gegeven om je pc optimaal te beveiligen.

gr. Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan