wat en hoe met netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik wil binnenkort als ons hele huis klaar is, graag een netwerk aanleggen, maar ik zou niet weten welke onderdelen ik allemaal nodig heb, en wat mij dat ongeveer gaat kosten, ik heb een adsl abonement van wanadoo lite, en ik wil niet echt snelheidsverlies. welke onderdelen heb ik hier dan nodig?

En ik had nog een vraag, wat is een betere optie, draadloos netwerk, of een netwerk van kabels??

alvast bedankt voor jullie reactie:)

Als je Wanadoo lite hebt dan zul je wellicht de optie hebben om een modem er bij te bestellen.Persoonlijk zou ik je willen adviseren om indien mogelijk gewoon met " draad" dus netwerkkabel te gaan werken.Er is geen sprake van snelheidverlies (lees dit is oa ook weer afhankelijk van de afstand tot je centrale,de lengte van je netwerkkabel) het is veiliger en wellicht eenvoudiger.

De kosten zijn je tweemandelijkse abbo bij Wanadoo,eventueel een modem (bijv speedtouch 510 multi pc) en wat kabel of netwerkkaartjes.

Praten we over een nieuw abbo of een bestaande ?

Nog makkelijker,je hebt dus al een computer met lan,je hebt een modem (welke ?) en je wilt nog meer computers er op aansluiten toch ? Hoeveel ?

er zijn in totaal 2 computers waar ik een netwerk mee wil aanleggen, en misschien komt er nog een 3e computer bij.

maar wat voor soort router raadt jij me aan?

en is er misschien een soort handleiding hoe stap voor stap staat beschreven hoe je makkelijk een netwerk kan maken en aanleggen??>

ik heb nu een standaar modem erbij gekregen van wanadoo, een ADSL-USB-Modem

Wanadoo ondersteunt de Speedtouch 510 multi pc modem.Dat is een ethernetmodem met inbeouwde routerfunctie en switch waarbij je dus 4 computers kunt aansluiten.Prima produkt .

http://www.wanadoo.nl/popup/adsl_modems_kpn_multi.html

Deze zijn wellicht ergens anders ook te koop tegen een andere prijs.

USB modems zijn niet echt geschikt voor netwerken en worden gelukkig oa door KPN niet meer geleverd.

Verder moeten de computers natuurlijk een lan verbinding hebben (ethernetkaart) en zul je afhankelijk van de afstand een aantal met CAT5 netwerkkable moeten kopen maar dat mag de pret niet drukken.
Verder hoef je niets meer en minder te doen dan de boel op elkaar aan te sluiten en te installeren en het zou moeten gaan werken.

Nog een link,maar wellicht wordt het onduidelijker hierdoor ?

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/netwerk_aanleggen.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan