Wat gebeurt er als er kortsluiting ontstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
124
Beste,

Ik heb zelf een computer gebouwd en ik heb een HDD van 320GB gekocht, zelf had ik nog een externe hardeschijf waarvan ik de hardeschijf eruit heb gehaald omdat ie het niet meer deed. Ik had de hardeschijf van de externe hardeschijf aangesloten op mijn computer en toen ik de computer aan ging doen ging het beeld niet meer aan. Ik had snel de hardeschijf van externe hardeschijf eruit gehaald.

Enkele minuten daarna deed ik de computer weer aan en toen ging alleen de voeding aan. Ik dacht dat die kapot was maar achteraf zag ik dat de kabel van de voeding naar het moederbord niet helemaal erin zat dus toen ik die er weer goed in had gedaan deed die het gelukkig weer. Maar toen ik de hardeschijf van de externe hardeschijf aangesloten ging het moederbord wel aan maar het beeld niet.

Was er nou kortsluiting toen ik de externe hardeschijf aansloot?
Ik heb trouwens deze voeding.

Hopelijk niet want die hardeschijf is 2TB en die kan ik wel gebruikencoool.gif

Groetjes,

- Dylan
 
Om problemen met die externe harddisk behuizing uit te sluiten, kan je proberen om die schijf rechtstreeks op je moederbord aan te sluiten.

Check verder je BIOS of je pc niet probeert vanaf die externe schijf op te starten.
 
Hoe bedoel je 'rechtstreeks op je moederbord'? De hardeschijf heeft toch ook stroom nodig?

Als die van mijn externe hardeschijf wilt opstarten dan moet er te komen staan 'Boot failed' of zo.

---------------------

Ik heb dus die schijf die officieel een externe hardeschijf is eruit gehaald en ik zag dat het SATA was dus ik heb nu gewoon die schijf liggen en daar praat ik over @ #1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had ik al gedaan en toen kreeg ik een zwart scherm. Ik wou weten of dat dan kortsluiting was.
 
toen de schijf nog in de usb behuizing zat en je sloot hem aan wat gebeurde er dan?
 
Toen gebeurde er niks. Maar ik denk dat dat lag aan het printplaatje die in de SATA en voeding van de hardeschijf zat anders zou het lampje wel aan gaan dus ik dacht dat die kapot was en de hardeschijf niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan