Wat gebeurt er nu??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
HELP MIJ A.U.B!!!

Naar beneden om thee te drinken en ik kom boven doet de computer helemaal niets meer.

Dus gewoon uit en het leek of de stroom uitgevallen was, maar dat bleek niet zo te zijn. Alles doet het, dus printer, scanner enz.enz. Echter de computer kan ik niet meer opstarten. Het lijkt inderdaad of hij geen stroom krijgt.

Wie heeft de oplossing??

Dank jullie bij voorbaat

Groetjes

Hennepen

doe eens alle stekkers eraf en houd de aan/uit knop eens 30 seconden ingedrukt.
probeer dan weer eens op te starten na alles weer aangesloten te hebben.

Zou ook wel eens de voeding kunnen zijn die het begeven heeft.

thuis ga ik kijken

Bedankt jullie allebei. Ik ga het thuis proberen daar ik nu bij vrienden op visite zit.
Morgen zal ik dan ook laten weten of er iets uitgekomen is.

Fijne avond nog en nogmaals dank.

Groetjes,

Hennepen

Ik had dus kortgeleden ook zon gevalletje .

Helemaal dood , ik heb het moederboard uitgewisseld .

Kan het zijn dat een virus zoiets doet?

Opgelost

Beste hulptroepen,

Probleem is opgelost. Ik heb gedaan wat Maikel9 heeft voorgesteld en verdikkeme, alles weer in orde.
Mijn vraag is nu natuurlijk aan Maikel9 wat dan de oorzaak is als je de oplossing zo voor de hand hebt. Ik ben nogal nieuwgierig en met mij veel meer hulpbehoevende denk ik. Hoe was dit mogelijk Maikel9?
In ieder geval hartstikke bedankt allemaal en zeker jij Mailkel9
Arie66, ik hoop dat ook jij een afdoende antwoord krijgt. Wat een website zeg!! Helemaal tegek!
Morgen zal ik de vraag als opgelost insturen, maar ik hoop nog op antwoord.

Fijne zondag allemaal en groetjes,

Hennepen

Ik ga even proberen. In een voeding is een soort electronische beveiliging ingebouwd, die op gepaste en soms op ongepaste tijden aangaat. Waaneer je de netstekker verwijdert is er geen primaire spanning meer aanwezig. De primaire condensatoren ontladen zich en de zekering wordt gereset. Daarna is alles weer teug funtioneel.

@maikel9, waarom de on/off knop 30 sec. indrukken? Dat wil ik ook wel even weten.

Bovenstaande uitleg : correct me if I'm wrong.

Hahaha mooi he :thumb:

Door die knop ingedrukt te houden reset je je pc.
Dit had ik al een keer meegemaakt bij iemand vandaar dat ik dat antwoorde.Toen had ik ook een tijdje van alles geprobeerd.

Mijn vermoeden was dat die pc in de standby/slaapstand is gegaan en toen je boven kwam de aan/uit knop hebt ingedrukt.
Wanneer je de pc dan weer aan wilt zetten dan komt ie niet uit de standby daarom gereset en gelukkig doet ie het weer.

Hennepen
Veel plezier met je opnieuw tot leven gekomen pc:D :D

Laatst bewerkt:
Hartstikke goed toch! Ik ben er heel blij mee daar ik mij weer in de onkosten zag zitten, dus BEDANKT!! Fijne werkweek of geen werkweek toegewenst.

Groetjes,

Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan