Wat gebruik je voor gegevens met meerdere columns

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
488
Ik heb nu mijn adodb code aan de gang en nu zit ik te twijfelen hoe ik het beste een scherm maak waarin ik de regels zet met database informatie.

De regels zien er asl volgt uit

Partijnr Opdrachtgever Datum PAX
1010 meneer jansen 1-1-2011 200

In excel VBA deed ik dit in een listbox maar mijn vraag waar laat ik deze informatie in bij VB waarbij je ook een soort Bound column hebt.

Ik ben benieuwd wie mij opweg helpt!
 
Niet perse ik weet dat in VBA je via de bound colomn makkelijks een waarden na klikken in de listbox kon terug krijgen.

Eventueel zou het ook een string mogen zijn! Alleen heb ik bij selectie van de rij elke keer het offerte nummer nodig om de rest van de gegevens in te kunnen laden!
 
Partijnr Opdrachtgever Datum PAX
1010 meneer jansen 1-1-2011 200

Deze gegevens komen uit de database waarop je kan selecteren welke je wil openen.
Ophalen gaat aan de hand van het partij nummer.

makkelijk zou zijn als je na het klikken in het scherm deze terug krijgt

Ben benieuwd waarin je deze gegevens zou laden aangezien dit aardig wat partijen kunnen zijn!
 
Dus je wilt die gegevens in een element plaatsen met kolommen, en als je dan op een knop drukt dat hij er de geselecteerde uit haalt?
 
Dan zou ik je wel kunnen helpen!

Als ik tijd heb, ga ik aan de slag... Ik moet namelijk ook m'n site nog een beetje up-to-date houden.

P.S:

Zal ik het dan in een project zetten? (lijkt me wel handig)
 
Laatst bewerkt:
Dankje wel, ik ben benieuwd.

Ik maak gebruik van ADODB als database koppeling misschien handig om dat daarin mee te nemen dan zie ik direct hoe die in VB gebruikt word.
 
Ik kan wel dat als je de gegevens in een txt zet dat hij het laadt bij het opstarten?
 
Ik heb het even voor je gemaakt, je moet wel alles uitpakken in een map...

Als dit is wat je bedoeld, dan zeg het maar dan zet ik het project er bij.

Editortje neemt iets te veel tijd in beslag dus ik zeg het maar...

Voeg in het bestandje Items.txt een lijn toe met deze gegevens:

Partijnr,Opdrachtgever,Datum,PAX

Geen spaties na de comma's, de comma's dienen als scheidingstekens om de gegevens te laden! Voorbeeld: Je doet als Opdrachtgever Meneer,Jansen dan neemt hij de PAX niet want dan rekent hij Jansen als Datum, en Datum als PAX.
 

Bijlagen

  • Gegevens.zip
    9,2 KB · Weergaven: 11
Geen spaties na de comma's, de comma's dienen als scheidingstekens om de gegevens te laden! Voorbeeld: Je doet als Opdrachtgever Meneer,Jansen dan neemt hij de PAX niet want dan rekent hij Jansen als Datum, en Datum als PAX.

dit probleem kun je oplossen door voor het opslaan elke " / " te vervangen door " /s "
en elke " , " door " /k "

en voor het openen andersom:
elke " /s " door " / "
en elke " /k " door " , "

dit is de code:

Code:
Public Class Form1
    Dim file() As String = {"C:\Helpmij\kommas als scheidingsteken", "\VoorbeeldOpslag.txt"}
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        save()
    End Sub
    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        open()
    End Sub
    Sub save()
        Dim text() As String = {TextBox1.Text, TextBox2.Text, TextBox3.Text, TextBox4.Text}
        Dim tot As String = ""
        For a = 0 To 3 'elke textbox afgaan
            text(a) = Replace(text(a), "/", "/s") 'doe altijd de / eerst vervangen bij opslaan!!!!!!!
            text(a) = Replace(text(a), ",", "/k")
            If Not a = 0 Then tot &= "," 'komma als scheidingsteken invoegen (zoals de vraag was)
            tot &= text(a)
        Next
        My.Computer.FileSystem.WriteAllText(file(0) & file(1), tot, False)
    End Sub
    Sub open()
        On Error GoTo weg
        Dim text() As String = Split(My.Computer.FileSystem.ReadAllText(file(0) & file(1)), ",")
        For a = 0 To 3
            text(a) = Replace(text(a), "/k", ",")
            text(a) = Replace(text(a), "/s", "/")'altijd de / het laats bij openen!!!!!!!!!!!!!!!
        Next
        TextBox1.Text = text(0)
        TextBox2.Text = text(1)
        TextBox3.Text = text(2)
        TextBox4.Text = text(3)
weg:
    End Sub
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        If Not My.Computer.FileSystem.DirectoryExists(file(0)) Then My.Computer.FileSystem.CreateDirectory(file(0))
    End Sub
End Class

en de *.exe : Bekijk bijlage Opslaan met vervanging.zip

mvg Rowano:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan