Wat heb ik gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik heb onlangs een een nieuwere PC gekocht. Toen ik mijn harde schijf van mn vorige Pc erin stak om bestanden om mijn nieuwe Pc op te slaan, wou mn oude HD niet meer draaien.... Niet met en niet zonder IDE aangesloten. Wat is er gebeurd? Is mijn HD nu kapot? Ook op mijn vorige Pc wil hij niet meer...

Voor de gegevens, kijk naar mijn systeem ajb.
Mijn vorige PC heb ik 'tweede Pc' genoemd en staat als eerste in de systeemlijst. Mijn huidige Pc staat derde (de athlonXP 1800+).

mvg,
Diederik

Schijf.

Een paar dingetjes DiederikvH,

Ik neem aan dat je de pc van het electriciteitnet hebt gehaald toen je de oude schijf op je nieuwe pc prikte?

Heb je de master slave instellingen aangepast? (dwz. de oude schijf als Slave?)

Ik vind het een onduidelijk verhaal:

Niet met en niet zonder IDE aangesloten. Wat is er gebeurd? Is mijn HD nu kapot? Ook op mijn vorige Pc wil hij niet

Wat bedoel je met " niet met en zonder IDE aangesloten?"

Grtz.

Ik denk dat ie bedoelt dat alleen de molex kabel erin zat

Molex kabel.

Zonder Molex en Ide kabel zal de schijf van ze lang zal ze leven niet gezien worden.

Ik vraag me af of het niet beter is dat je de pc naar een pc boer brengt of iemand anders die er verstand van heeft.

Dat is niet slecht bedoeld maar volgens mij maak je door onkunde meer kapot dan je lief is DiederikvH.

Ik wil je niet onderschatten maar ik hoop alleen dat je weet wat je doet.

Suc6

onkunde :D

enfin. Ik heb mijn vorige PC uit de stekker gehaald. De schijf eruit gevezen. Hem ingesteld als second master in mijn bios en de voeding en de ide kabel aangesloten. Ik heb de PC aangezet en toen bleek dat de schijf niet draaide alsof ze geen voeding had. Ik heb met een metertje de voeding gemeten en die was OK. Ik heb de hade schijf ook eens zonder de IDE kabel (enkel met voeding) aangesloten en toen draaide die ook niet. Dus aan het verkeerd inpluggen van de IDE-kabel, het fout instellen in de bios of de slave/master jumper op de harde schijf zelf kan het niet liggen.

Is dit al iets duidelijker?

Diederik

(On)kunde

Geen onkunde dus ;)

Maar je eerste vraag was niet erg duidelijk.

Je 2e antwoord wel al heb ik daar ook niet 123 een antwoord op. :confused:

Grtz. en sorry voor het misverstand.

En wat zegt de bios? Wordt de hd daar wel herkend?

Bios detecteerd niets vrees ik. Ik zou het echt heel raar vinden moest hij net de geest even wanneer ik kem in een andere PC steek. Ik heb al gedacht aan een te hoog voltage of dat hij stuk gegaan is doordat mijn moederbord van mn nieuwe PC te snel is voor de schijf... Daar begint voor mij de onkunde :D

Diederik

Ik zal eens kijken wat PowerMax (=diagnostisch HD programma dat werkt via een bootdiskette) ervan zegt en laat het jullie dan weten...

Powermax kan de juiste variabelen van de HD niet detecteren. Ook als ik in de bios hem door autodetect wil laten herkennen, moet hij na lang zoeken opgeven.

Ik heb hem ingesteld als master en mn CDwriter als slave. beide konden niet herkend worden. Als ik mijn HD loskoppel wordt de CDwriter wel herkend. Als ik hem laat zitten met enkel de voeding erin, wordt hij na enkele minuten warm. Ik denk dat hij dus wel draait...

Diederik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan