Wat heb ik nodig en hoe doe ik het gemakkelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JRV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JRV

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo,

Gisteren heb ik een nieuwe pc gekregen en nu wil ik graag samen met de oude een draadloos netwerk maken. Ik zal opsommen wat ik heb, misschien kan iemand me dan zeggen wat ik nog nodig heb en bij voorkeur ook adviezen geven geven over het installeren.

Ik heb 1 pc met pentium 4 1800 Ghz en 503 Mb geheugen, hierop heb ik een Windows XP proffesional, dat is de oude. Hierop heb ik draadloos ADSL Family van Orange, met een Sagem Livebox en een Sagem USB adapter.

Dan heb ik een nieuwe Dell PC, AMD dual core 4200+ en 1024 Mb geheugen. Hierop zit Windows XP Home.

Daarnaast heb ik nog een Windows Netwerk USB adapter 54 Gturbo van Sitecom.

Wat ik graag wil bereiken is dat ik op beide pc's kan internetten, op beide pc's e-mail via Outlook express kan uitlezen.
Daarnaast zou het handig zijn als ik op de oude pc met gebruik van de veel betere videokaart van de nieuwe spelletjes kan doen.

Mijn vragen zijn de volgende:

1. Heb ik nog spullen nodig, iets als een router ofzo?
2. Hoe kan ik het handigst een netwerk aanleggen? Met een Wizard van Windows?
3. Moet ik internet op allebei de pc's installeren of hoeft dat niet bij een netwerk?
4. Mijn oude pc wil ik helemaal schoonmaken, en windows opnieuw installeren. Kan ik alle gegevens als mijn documenten, internet favorieten en outlook express instellingen parkeren op de nieuwe pc via het draadloos netwerk?
Het lukt me niet goed om op schijf backups te maken, want het cd-rom station pakt bijna geen schijfjes...

Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen, mijn dank zal groot zijn !!!

Groetjes Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan