Wat heb ik nodig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo mensen!!!

Ik had even een vraag die velen van jullie waarschijnlijk zo kunnen beantwoorden. :)

Ik wil binnenkort een pc aanschaffen. Omdat ik nog studeer en niet heel veel kan werken, moet het niet al te veel kosten.

Ik wil het voor het volgende gebruiken:

- internet
- downloaden van muziek en films
- dvd's en cd's branden
- Photoshop
- WinXP

Al deze dingen moeten gewoon vlotjes gaan.

Ik speel geen games!

Verder wil ik er natuurlijk wel zeker een jaar mee doen en moet bovenstaande zonder veel getreuzel werken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :)

Groetjes,

Brian

Het zou ook handig zijn als je ene budget op gaf en of je een monitor er bij wilt en zoja wat voor 1

Het budget is nog niet bekend. Hangt er vanaf hoeveel ik gefinacierd word. :P

Het gaat erom dat ik weet wat ik nodig heb. De kostprijs hiervan mag natuurlijk vermeld worden.

Monitor hoeft er niet bij.

:)

en je internet en downen van muziek en films heeft meer met je internetprovider te maken die kun je hier vergelijken dmv je postcode in te vullen.

Oke, maar met wel systeem kan ik voldoen dan???

In principe moet ik alles tegelijk kunnen draaien.
Dus bv dvd'tje branden terwijl ik in photoshop aan 't kl***en ben. Uiteraard zonder dat er iets vastloopt door te weinig 'vermogen'.

Ik weet dat het Kruidvat (jawel) een pracht systeem heeft voor € 699,- Ik zag het van de week....
Ik zal even kijken of hij ook op internet staat.

budgetair ssysteem

Ik kan mij aansluiten bij de vorige reactie,

Die van het kruidvat (ik zag ze niet meer in een blaadje staan wellicht was het een internet-aanbieding) was een hele goede
P4 2,8 ghz meen ik met alle toeters en bellen voor rond de 700 euro.

Het was een medion (Aldi) kloon en dat zijn overwegend prima machines. Je kunt ook nog even kijken bij Mediamarkt (merk Microstar) Maar die aanbieding van het kruidvat sloeg idd alles....

Ga er anders even langs, het is echt de moeite. Er zat zelfs twee jaar garantie aan huis op. Scheelt een hoop zeulen als hij stuk gaat.....

Okay, dat ik even checken. Was dat met of zonder monitor?

Maar heb ik dat echt nodig voor wat ik ermee wil doen??? Want als het downloaden vooral aan mijn verbinding ligt dan moet de computer alleen het draaien van meerdere programma's aankunnen. En dat is toch het best te compenseren met voldoende geheugen???

Dus is 2,8 Gieg niet erg overdreven voor mij???

Niets is overdreven! :p

Je kan ook gaan voor een Celeron processor... Die zijn wel stukken langzamer (ook stukken goedkoper) maar aangezien je niet zulke hoge eisen hebt is dat mooi!

Toch zou ik wel voor 512 MB ram geheugen gaan en gewoon een simpel Videokaartje (Geforce FX 5200/5500 misschien wat voor jou?) Tja, dan komt natuurlijk nog de standaart zooi. Moederbord (Asus is goed merk) kast, voeding cd/dvd drive, Toetsenbord, muiz, enne... Dat was het denk ik zo ongeveer wel...

Succes met de aanschaf van je pc. ;)

Dus bv dvd'tje branden terwijl ik in photoshop aan 't kl***en ben. Uiteraard zonder dat er iets vastloopt door te weinig 'vermogen'
Dat meen je toch niet echt hé? :eek:

alles

Elisa,

Dat alles (en nog veel meer) doe ik ook op een medion
met 512 ddr

Hmm, en dat zonder tikken?
Nou, ik waag het er niet op.
Bij mij gaat alles uit als ik brand.

Maar goed, nu weet ik nog niet wat ik minimaal nodig heb dit te kunnen doen met de pc.

Ik zal even een richtlijn geven...

Heb ik voldoende aan een pentium 3 van rond 1000 mhz en 512 MB???

Of moet ik meer naar P4 1500 Mhz en nog meer RAM?

Voor DVD's branden is veel RAM wel een voordeel toch??

Begin alvast maar een schijf van 250gb op te schrijven.
DVD's vreten ruimte.
512kb geheugen minimaal.
Waarom kijk je ook niet eens op de site van Dell.
Daar zitten altijd leuke aanbiedingen bij.
Alles wat jij wilt doen op je pc doe ik ook en ben heel tevreden met Dell.

budget

kom toch nog even terug op die eerdere (en logische) opmerking van Mario
Wat is het budget?

750 euro -> informeer dan eens vrijblijvend bij het kruidvat (zonder monitor)
voor 200 euro heb je hetzelfde systeem vast wel bij Dell
(heb ik zelf geen ervaring mee maar weet wel dat A merken je soms op een andere manier afhankelijk maken -denk aan helpdesk)

Voor minder kun je nog altijd naar de pc dumpdagen waar je een complete P4 1600 mhz kunt scoren voor zo'n 450 euro. Nog eens 50 tot 75 euro en klaar is kees

maar goed je kunt alle kanten op. Je hebt ondanks het ontbreken van een budget toch nu voldoende reacties dunkt mij..........

Voor 200 hetzelfde systeem bij Dell als bij Kruidvat???????
Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaag........:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan