wat heb ik nodig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breizhnl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Ik wil een netwerk maken tussen mijn laptop en mijn desktop. Op mijn desktop heb ik een netwerkkaart (Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Co), maar in mijn laptop zit er geen. Dus was heb ik daar voor nodig. Er zit in mijn laptop een PCMCIA-socket (Texas Instruments PCI-1225 CardBus-controller).
Geen idee wat dat allemaal betekend, dus kan iemand mij helpen????:confused:

Je gaat naar de winkel en neemt de laptop mee, daar laat je deze zien en vraag je een PCMCIA netwerk kaart, deze zijn niet zo duur en daarmee kun je dan een netwerk verbinding gaan maken met de desktop.

En dan heb je een netwerk en dan wil je natuurlijk met beide ook het internet op.
En dan natuurlijk ook nog appart.
Of heb ik het nu mis.:D

Dan heb je iets meer nodig, een abo op een internet provider, een modem (meestal geleverd door provider) een switch of router omdat je beide op internet wilt en als je even zoekt dan vindt je een provider die dit ook nog levert.
Het kan niet mooier.

Oke,
Gaan we nog weer een stapje verder.
Wil je de laptop ook nog draadloos?

Ik heb al een provider, speedlinq. En de ADSL verbinding is er er ook al.
Zit net ff te kijken bij informatique voor een netwerkkaart. Heb ik dit nodig?? DrayTek Vigor 520 PCMCIA WLan Card, 22Mbit.
Maakt dat IEEE nog wat uit?
En heb ik dan ook nog wat anders nodig voor mijn desktop?

das een goed kaartje maar daar moet dan ook nog een router bij.
Ik gebruik zelf een zyxel en die werkt met de draytek kaartjes.
In de laptop van mijn vrouw zit namelijk een draytek draadloos kaartje wel van 11 mbps maar het werkt.
In mijn laptop zit een ingebakken draadloos kaartje.
En de normale pc is uitgevoerd met een normale netwerkkaart en deze is via een kabeltje aangesloten.

In antwoord op je eerdere vraag die ik over het hoofd had gezien. Ja, ik wil graag alles draadloos.

Nee je wilt niet alles draadloos.
Normale computer houd je vast aan een draadje, werkt sneller dan draadloos.;)

Goed opletten wat je koopt en vragen of het terug mag als het niet werkt.
Dan kijken de verkopers net iets beter uit of het wel allemaal bij elkaar past.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan