wat houd silent in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijntjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
mijn vraag is wat houd nou precies silent in op een videokaart want ik zag deze "Club3D Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB Silent 2xDVI/HDCP" staan dus is het silent gedoe nou omdat er een betere stillere cooler op zit of dat je gpu langzamer draait om "geluidsoverlast" te voorkomen??

mgv,

merijntjuh

nee dat zeker niet ik zie er duidelijk een cooler op zitten... als dat al een cooler is...

Silent staat er gewoon voor dat hij zo is gemaakt dat die genoeg koelt en ook nog eens lekker stil is.

Wil je de 8800GT halen?
Want die is idd passief gekoeld.
edit: Sorry mijn fout ik keek verkeerd. Die van jou is volgens mij niet passief gekoeld.

Zo ziet die er uit als die passief gekoeld is
http://tweakers.net/ext/i/1196848584.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
hij bedoelt denk ik deze die stond bij high resolution

die heeft een andere soort koeler van club3d die zou stiller moeten zijn als de normale 8800gt.

mijn vraag is wat houd nou precies silent in op een videokaart

Silent is hetzelfde als passieve koeling. Heel veel oppervlak van koper en absoluut geen fan en dus lekker silent.
Die fans op de grafische kaarten maken over het algemeen veel lawaai, niet echt silent dus.

Ron

Mocht je een passieve koeling op je vga kaart willen, zorg dan wel voor een goede airflow in je kast. Geen airflow in kast = snel defecte silent kaart.

ik zou geen passief gekoelde 8800gt halen, dat vermoordt je kaart bijna, want die wordt heel heet, ik dacht zo'n 95 graden (vriend van mij heeft em) en daarbij, de actief gekoelde hoor je helemaal niet als die niks hoeft te doen, behalve als je met je oor tegen de kast aan zit, grtz Arno ;)

ik zou geen passief gekoelde 8800gt halen, dat vermoordt je kaart bijna, want die wordt heel heet, ik dacht zo'n 95 graden (vriend van mij heeft em)
Dit is dus onzin. Als die bij je vriend zo heet wordt dan moet je, zoals Haroet al aangeeft, de luchtstroom door de kast verbeteren. Bij mij komt de temperatuur niet boven de 55 °C.

de actief gekoelde hoor je helemaal niet als die niks hoeft te doen
Dat zal wel waar zijn, maar we kopen geen mooie Graka om niets mee te doen. In het algemeen blijken de Graka koelers veel bij te dragen aan de herrie.

En gaat uiteindelijk om het totaal. Als je een stille kast wil dan zoveel mogelijk passief koelen; zo simpel is het

Ron

Hey Merijntjuh de link die jij gaf naar die pagina;
op die pagina staat duidelijk: Cooling: Active.
En het woord Silent zie ik NIET staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan