wat intel of amd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander678

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
hallo

ik ga binnekort de opleiding computers doen nou mogen wij zelf een computer bouwen maar ik weet niet wat ik moet kiezen intel of amd wat zouden jullie mijn aanraden
ik wil graag waar de games het goed op doen of het beste fuctioneren

bedankt

Hoeveel geld heb je te besteden?
Als je veel hebt, zou ik voor de Core 2 Duo van Intel gaan, presteren 't best op het moment.

-

jha laat maar zeggen rond de 5 a 600 euro.. en wat is intel duo core 2 waarom zeggen ze niet gewon dat je 3.6 hebt als e zon ding 1.8 is heb ik ook iets van gehoord

Het gaat niet alleen om de snelheid in Ghz, er komt zo veel meer bij kijken.
Voor 600 euro lukt het wel, de goedkopere Core 2 Duo erin te bouwen.

Kijk eens bij de PC-Builder van Alternate.
Dan kan je stap-voor-stap componenten inbouwen.

jha laat maar zeggen rond de 5 a 600 euro.. en wat is intel duo core 2 waarom zeggen ze niet gewon dat je 3.6 hebt als e zon ding 1.8 is heb ik ook iets van gehoord

Wat zeg je nu eigenlijk : -)?

Een core duo heeft 2 cores, en dat zou 2, 1.8 = 3.6 maken. Zo werkt het niet. Je moet het zien als een loket. Een medewerker is een core. Hoe hoger de snelheid, hoe meer mensen er geholpen kunnen worden. Maar omdat er maar één medewerker is, is er een lange rij. Doe je er nu twee medewerkers in, die langzamer werken (dus 2x 1,8 ipv 1x 3.6) halveer je dus de rij. Daar komt bij kijken dat de medewerker die op 3,6 liep zeker 80% van de tijd niet voor de volle 100% aan de slag is. Deze twee medewerkers kunnen dus per persoon even veel mensen helpen (of in ieder geval bijna evenveel), en ze kunnen het werk verdelen omdat ze met zn twee-en zijn. Mocht medewerker 1 bezig zijn met een drukke taak, dan kan medewerker 2 de volgende klant helpen.

Hyperthreating (om het af te maken) is eigenlijk 2 rijen voor één medewerker. Op die manier kan de medewerker zijn volle capaciteit benutten, maar haalt hij het nog niet bij twee medewerkers omdat als rij 1 een klant heeft die heel veel vraagt (100% CPU), rij 2 moet wachten tot de medewerker beschikbaar komt.

Simpel en visueel uitgelegd maar zo kun je het een beetje vergelijken :). Dan komen er nog veel meer zaken bijkijken maar dat is technische blabla.
Snappie :)?

Laatst bewerkt:
jha ik snap het helemaal maar ff om terug te komen op mijn vraag wat is zou ik nu kiezen
amd of intel

jha ik snap het helemaal maar ff om terug te komen op mijn vraag wat is zou ik nu kiezen
amd of intel

:shocked:
:D wat je zelf wil

Ze doen niet echt voor elkaar onder. Op dit moment zijn de Intels ietsjes krachtiger dan de AMD's en ik verwacht dat het binnen een halfjaar weer andersom is :-).

De Intel Dual Core zijn gewoon goede processoren voor (relatief) niet ál te veel geld.

Heb je toch wat minder te besteden is de dual core van AMD ( AMD X2 ) misschien een betere keuze.
Maar of het qua prijs veel uitmaakt weet ik niet.

Heb je toch wat minder te besteden is de dual core van AMD ( AMD X2 ) misschien een betere keuze.
Maar of het qua prijs veel uitmaakt weet ik niet.

Als je minder te besteden hebt moet je die kiezen maar of er prijsverschil inzit weet je niet :confused:? Hoezo raad je die AMD dan aan :p?
Bedoel je niet qua prestaties?

Als je minder te besteden hebt moet je die kiezen maar of er prijsverschil inzit weet je niet :confused:? Hoezo raad je die AMD dan aan :p?
Bedoel je niet qua prestaties?

Nee, ik bedoel wel prijsverschil, omdat veel dual cores van AMD goedkoper zijn dan die van Intel, maar die van Intel vaak betere prestaties. Er zit dus wel verschil maar of je bij AMD voor die kwaliteit goedkoper uit bent, dus niet alleen prijs maar prijs en kwalitiet.
En nu weet ik het zelf ook niet meer...:p

Nee, ik bedoel wel prijsverschil, omdat veel dual cores van AMD goedkoper zijn dan die van Intel, maar die van Intel vaak betere prestaties. Er zit dus wel verschil maar of je bij AMD voor die kwaliteit goedkoper uit bent, dus niet alleen prijs maar prijs en kwalitiet.
En nu weet ik het zelf ook niet meer...:p

Ik snap er geen snars meer van....

Gezien het budget van €600 zou ik elkker voor de Intel DC gaan.

Als jij een dikke grafische kaart erbij wilt en een goed stel schijven + een goed mobo dan ga je makkelijk over die 600€ heen.

Als jij een dikke grafische kaart erbij wilt en een goed stel schijven + een goed mobo dan ga je makkelijk over die 600€ heen.

Ja, ik koop liever alles een beetje goed dan 1 onderdeel heel goed en de andere matig.

Ja, ik koop liever alles een beetje goed dan 1 onderdeel heel goed en de andere matig.

Precies, een goede schijf is echt een must je kan wel een CoreDuo kopen maar als daar geen goede schijf bij zit en/of langzaam geheugen schiet dat niet op.
Dan krijg je nog steeds "hij start zo langzaam". Vooral de goedkope hdd is de schuldige. Raptors erin.

Precies, een goede schijf is echt een must je kan wel een CoreDuo kopen maar als daar geen goede schijf bij zit en/of langzaam geheugen schiet dat niet op.
Dan krijg je nog steeds "hij start zo langzaam". Vooral de goedkope hdd is de schuldige. Raptors erin.

Zou een HD echt de bottenleck zijn in een pc?

Zou een HD echt de bottenleck zijn in een pc?

De HDD is het traagste onderdeel in je hele PC dus het is de drempel als het gaat om opstarten programma's laden etc. Heb jij een snelle schijf ? (zoals een Raptor) Dan zul je zien dat windows in zo'n 10 seconden opstart. Met een tragere schijf doe je dat niet na. Het laden van bestanden is puur lezen van de schijf. Bij renderen gamen ed gaat de vlieger natuurlijk niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan