wat intel of amd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan praten we puur over het opstarten van de pc. Tsja, staat hier 24/24 aan.:D
Wat ik dan evt. wel als voordeel zou zien, is het wegschrijven van bestanden tussen 2 schijven.

En jammer dat ze niet zo groot zijn.

Laatst bewerkt:
ik heb betere ervaring met amd start sneller op qua spellen is hij sneller... dus ik denk dat ik voor amd kies wat is amd x2 ofzo...x2? innegeval kunnen jullie dat uitleggen

bedankt voor eerdere reacties

Als je geld hebt koop je gewoon veel Raptors.:D

Maar voor een doorsnee computeraar zal die extra snelheid misschien niet zo belangrijk zijn.
Maar de HDD is inderdaad een beetje de spelbreker voor een '' ultra snelle pc ''.

En over AMD-processoren:
X2 is de tegenhanger van de Intel Dual Core.
Verder heb je nog de Sempron ( budgetprocessor ), de Athlon 64 ( middelmatig ), Opteron ( server-processor , tegenhanger van Intels Xeon ) en nog een paar minder bekende.

Veel raptors is wel heel duur, beter een raptor voor windows en games en daarnaast een grote schijf voor video documenten ed.

Toch worden er nérgens HDD vereisten opgegeven, niet bij games en ook niet bij applicaties. Vrijwel alle schijven draaien tegenwoordig 7200 en dat is in principe voldoende.. Ik heb nog niet echt meegemaakt dat mijn schijf de game niet trok ofzo.. Een 10.000 toeren schijf is leuk, en zeker waardevol als je heel veel lees/schrijfbewerkingen hebt (gooi er dan met een een SCSI/RAID combi in) maar voor gaming noodzakelijk? Nah.. :).

En als de issue is AMD of Intel: een CPU is tijdens hardcore gaming een stuk belangrijker dan je HDD. Als de data eenmaal in je (snelle!) ram staat, en je hebt een goede videokaart, wordt de HDD niet eens meer zoveel aangesproken. Zeker niet bij modernere games die veel data pre-loaden.

Het oude '' intel of AMD'' verhaal :) , nou op het moment zou ik voor intel gaan, ( niet op letten maar ik heb net een pc besteld met een AMD ) waarom.. omdat het goedkoper is en in die prijsklasse ( 160/190 ) € sneller is, dan heb ik het over ''AMD 5600plus"/ " Intel core 2 duo E6425''. Daarbij komt dat de Moederborden van AMD Socket AM2 wat goedkoper zijn. Maar over een half jaar streeft AMD Intel weer voorbij en een half jaar daarna Intel weer AMD, het is een ''never ending storie'' :p
Dus conclusie, AMD :) ( voor die prijsklasse dan.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan