wat is beste modemrouter voor parentcontrol?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Ik ben op zoek naar een router, omdat het WIFI signaal van het standaard Ziggo modem slecht is.
Heb nu Sitecom Wireless Gigabit Router N750 X6 WLR-6000 gekocht en voor het bereik en de snelheid is deze top, maar.....

.... ik kan nu geen parentcontrol meer instellen, dat zit er helaas niet op. Ik wil voor graag voor laptops en smartphones het internet beperken tot bepaalde tijden.

dus ik zoek een modemrouter:
- 3 verdiepingen WIFI bereik
- redelijke snelheid
- liefst dualband
- parentcontrol

Heeft iemand een gouden tip?

Kreeg de D-Link dir-655 al als tip, maar die heeft niet al te beste reviews als het gaat om WIFI bereik..

Als parentcontrol niet alleen voor draadloos verbondenen maar ook voor bedraad verbondenen ingesteld kan worden in de Ziggo routermodem, dan heb je geen probleem.
Je zult dan de Sitecom moeten degraderen naar accesspoint / switch. Zie posting #2 in deze discussiedraad, waarbij je leest voor
Speedtouch => Ziggo routermodem
Eminent => Sitecom

Tijs.

Het is de Netgear WNDR4000 geworden.
Ben nog beetje aan het uitvogelen, maar de blokkade voor social media op ingestelde tijden gaat in ieder geval goed!
Jammer dat het niet op dagniveau verschillend in te stellen is, maar dat is kleinigheid.

Zie mijn posting dat dat helemaal niet nodig was: Je had het allemaal centraal kunnen houden op het Ziggo routermodem als je de zelf aangeschafte router (Sitecom) had gedegradeerd tot switch/accesspoint. Dat kan ook bij de Netgear, eventueel.
[Ik ga er hier vanuit dat je in je vorige posting het had over Parental control in de Netgear, niet die in de Ziggo routermodem.]
Dit onder de voorwaarde (zie vorige posting) dat in de Ziggo routermodem ook voor bedraad verbondenen Parental Control is in te stellen.

Tijs.

in het Ziggo modem was helemaal niets instelbaar. Heb Ziggo nog speciaal gebeld, dus vandaar de sitecom teruggebracht en de Netgear aangeschaft.
Hoop dat het een goede keus is.

Ok, dus de Ziggo routermodem kan geen parental control. Bedankt voor de toelichting/toevoeging.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan