Wat is beter geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Zit al enige tijd te twijfelen over wat ik aan zou schaffen, omdat ik niet weet wat nu het beste geluid geeft.

Aan de ene kant zie ik de Logitech Z-5500 Digital 5.1 wel zitten, maar de een zegt geweldig en de ander zegt waardeloos en welke geluidskaart past daar het beste bij?

En aan de andere kant een goede luidsprekerset voor op mijn versterker
(Kenwoord KRF-V8080D).

Wat is nu het beste een geluidskaart + de logitech set of andere luidsprekers op m'n versterker?

Heeft iemand raad?

Bedankt

Wat wil je precies, HD Audio bij CD/DVD of bij PC/Console-Games? En welke geluidskaart zit er nu in je PC? De Z5500 Digital-set is tot heel wat in staat, maar dan moet je geluidskaart dat wel kunnen leveren. Goede luidsprekers op je Kenwood zal beter geluid leveren, dan Logitech met je PC of spelconsole. Maar welke onderdelen je nog meer gebruikt, dat is het belangrijkste.

NB: Heb je een audio-lijn naar die versterker?

Wat wil je precies, HD Audio bij CD/DVD of bij PC/Console-Games? En welke geluidskaart zit er nu in je PC? De Z5500 Digital-set is tot heel wat in staat, maar dan moet je geluidskaart dat wel kunnen leveren. Goede luidsprekers op je Kenwood zal beter geluid leveren, dan Logitech met je PC of spelconsole. Maar welke onderdelen je nog meer gebruikt, dat is het belangrijkste.

NB: Heb je een audio-lijn naar die versterker?

Wil het geluid het liefst voor alles gebruiken.

Films op dvd recorder en dvd speler, geluid van films op computer, games, muziek, enz enz enz.

Heb nu een SB Live 5.1 geluidskaart, maar weet dat ik die moet vervangen voor de Logitech set, maar weet niet wat een beter geluid is qua speakers.

Snap dat als ik goede Mission boxen koop dat het geluid perfect is, maar daar zit ook een aardig prijsje aan.

Zouden die veel verschillen met de Logitech set?

En ja, geloof dat er een audio-lijn op de receiver zit.

Heb de versterker nu met 2 stekkers verbonden op de receiver,
Dit volg ik even niet. Je hebt een reciever en dan doe je ook nog een versterker aansluiten? Die reciever(kenwood) heeft toch al eigen versterker(s) erin zitten?

Dit volg ik even niet. Je hebt een reciever en dan doe je ook nog een versterker aansluiten? Die reciever(kenwood) heeft toch al eigen versterker(s) erin zitten?

Haha sorry, dat is een foutje van mij.

Bedoel dat ik de pc met 2 tulpstekkers op de versterker heb aangesloten.

Inderdaad zou SPDIF = digitaal wel beter zijn, maar dat moeten de geluidskaart en de versterker die mogelijkheid wel hebben.
Die Logitech moet op je PC (geluidskaart), je versterker met goede luidsprekers zal altijd beter geluid geven. Aan alletwee hangt een prijskaartje, daarover beslis je zelf.
(Ik zou de opstelling met versterker zo optimaal mogelijk maken, liefst met SPDIF-aansluitingen.)

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de pc doormiddel van een COAX-kabel verbonden met m'n Denon 7.1 reciever. (AVR-2307) Het voordeel van een digitale kabel is, dat ook je 5.1 signaal doorgestuurd wordt naar de reciever.

Jou Kenwood heeft ook Coax aansluitingen. Als je geluidkaart dat ook heeft kun je daarvoor kiezen als verbinding.

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik de pc doormiddel van een COAX-kabel verbonden met m'n Denon 7.1 reciever. (AVR-2307) Het voordeel van een digitale kabel is, dat ook je 5.1 signaal doorgestuurd wordt naar de reciever.

Jou Kenwood heeft ook Coax aansluitingen. Als je geluidkaart dat ook heeft kun je daarvoor kiezen als verbinding.

Ok, heb nu genoeg info om dingen uit te proberen.

Bedankt allemaal voor de reactie's!

Toch nog een vraagje:

Kan ik die Logitech's op m'n versterker aansluiten of kan dat niet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan