Wat is beter? Scart of geen scart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

chimaera

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Hallo,
Ik ben nieuw op het form en ik heb een vraag. Ik heb pas geleden de nintendo WII gekocht. Nu is daar standaard een Scart bijgeleverd. Achter mijn tv zit dat ding waar de scart inmoet, maar voor mijn tv zit een witte en een gele aansluiting. Mijn vraag is nu: zal ik de 3 pinnen (rood, geel en wit) op de scart aansluiten in achter in mijn tv doen OF de witte en de gele voor in mijn tv en de rode laten hangen. Wat is qua beeld en geluid beter? Ik heb zelf al een beetje gezocht en heb begrepen dat een scart eigenlijk verouderd is en dat dus geen scart beter is, maar dan mis ik wel de rode aansluiting. Is dat erg?

Chimaera

Welkom op Helpmij.:)

In jou geval zal het weinig uitmaken. De scart die jij gebruikt is een verloop van tulip naar scart. Normaal is scart iets beter.

Geel = beeld
Wit = linker audio
Rood= rechter audio.

Hoi,

Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of scart nu minder zou zijn dan 'composiet' (die gele tulpstekker)
In elk geval lijkt het me niet slim om alleen de gele en witte aan de voorkant aan te sluiten.
Wit en rood staan voor het linker en rechter audiokanaal, dus je hebt dan geen stereo.
In jou situatie zou ik toch de scart maar gebruiken.

Dus als ik het zo bekijk dan kan ik beter scart gebruiken? Dan hang namelijk dat rode pinnetje niet en aan de achterkant ziet het er ook iets mooier uit dan aan de voorkant :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan