[Wat is beter?] Zo duur mogelijk of middenmoot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DKSchrute

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2011
Ik vraag mij af of het handiger is om om de twee jaar te upgraden en hardware aan te schaffen dat qua prijzen laag tot midden liggen of juist de high end apparatuur aan te schaffen waarmee ik de komende 7 jaar weer zoet mee ben. Wat is meer prijsbewust en heb ik op deze manier meer profijt van het systeem als ik voor duurder ga?

Mijn pc heeft de volgende configuratie:

VGA: Asus EN7900 GT TOP
Proc.: Amd Athlon 4600
Mobo: Asus M2N-E
Ram: 2 gig

Ligt deze samenstelling op dit moment erg achter of valt dat nog reuze mee?

Ik zat te denken aan de volgende configuratie om de komende jaren weer verder te kunnen;

Proc: Intel core i7
VGA: ati Radeon hd 5870

Hoi,

Op zich vrij gedateerd maar als je niet tegen problemen aan loopt dat je hem te langzaam vind of iets niet doet waarom dan upgrade of nieuw kopen het is maar net waar je de grens legt.

Laatst bewerkt:
Hangt ervan af wat je ermee doet..?
Op http://nl.hardware.info/pcadvies/ staan mooie pc samenstellingen voor iedere type gebruiker.
In jou geval zou ik denk nu voor een nieuwe pc gaan, te ver gedateerd.
Verder zou ik nooit voor het nieuwste cq. duurste gaan, daar de prijzen in korte tijd gauw dalen.

In feite zijn er 2 typen personen, wat dit betreft: of je koopt nu het nieuwste van het nieuwste en je laat dit de komende 4 tot 5 jaar zo staan (bijv. Intel i7 2600K en nVidia GTX580 / AMD HD6990), of je koopt nu de middenmoot (Intel i5 en GTX560/570/ AMD HD6870/HD6950) en vervangt over 2 jaar de processor of videokaart.

Ik verander zelf elk jaar wel iets, bijvoorbeeld in jaar 1 nieuw moederbord, processor en werkgeheugen, jaar 2 kleine dingen zoals dvd drive, processorkoeler, kast, jaar 3 videokaart, jaar 4 weer overnieuw beginnen.
Wat jij nu wil doen is volledig aan jezelf, vind jij het nuttiger om nu veel geld uit te geven en de komende 4 jaar geen cent, of geef je liever elke 2 jaar 500 euro uit. Optie 1 heeft als voordeel dat je nu het nieuwste van het nieuwste hebt, optie 2 heeft als voordeel dat je mee kan gaan met de ontwikkelingen.

De samenstelling die jij geeft is wel erg beperkt.
Intel is inmiddels al bezig met de ontwikkeling van de vierde serie i7 processors. We hebben de i7 920/930/950 etc. op S1366 en i7 870 op S1156 al gehad, momenteel is de i7 2600 op S1155 actueel en binnen nu en een jaar wordt daar nog een nieuwe serie i7 processors aan toegevoegd.
Om welk type processor gaat het precies?

En de videokaart: de 5xxx serie is alweer achterhaald. De 6xxx is al een tijdje geintroduceerd en afgelopen week zijn de eerste plannen van de HD7xxx serie al uitgelekt.

Moraal van het verhaal: de beste optie is diegene die je zelf wilt, als je nadenkt over je aankopen kun je geen foute keuze maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan