Wat is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steur

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Ik wilde graag even iets vragen.

Welke is nou precies beter aan snelheid ofzo en aan bewerkingen.

AMD Athlon 64 Processor.
3000 + kloksnelheid
512 MB werkgeheugen

of

Pentium 4 3.00 CPU
256 mb werkgeheugen

Wat kan ik beter nemen?
Met vriendelijke groeten,

Steur

dat 256Mb werkgeheugen is veeeeeeel te weinig en 512 is erg krap
verder vind IK dat een P4 beter is dan een AMD 3000+ (maar meningen kunnen daarover verschillen)

is dat zo dat die p4 beter is maar dat geheugen kan ik altijd uitbreiden dat is geen probleem....

dus die p4 is beter als die AMD ....???

Maar het gat een beetje om het downloaden en muziek afspelen enzo die standaard dingen niet voor die grote grafische spellen.....

Wat is daarvoor eigenlijk beter voor de standaard dingen?

Ik hoor het graag.

En ik zou je juist weer die AMD aanraden. > Het is puur persoonlijk, ik heb goede ervaringen met AMD. Deze processor is ook nog eens 64bit, dus ook geschikt voor 64bit Windows, programma's etc etc. Hier heb je nu nog niet veel aan, maar er komen steeds meer 64bit programma's waardoor het e.e.a. uiteindelijk sneller moet gaan werken.

512mb is voor Windows XP wel genoeg, maar als je Vista wilt draaien zou ik minstens voor het dubbele gaan.

en ik weer de P4 ( :D )

als je het geheugen uitbreidt, naar 512 MB of 1 GB, loopt ie als een trein

Ook ik heb liever de AMD dan de P4.

Afhankelijk van welk programma je gebruikt om te downloaden, zou ik zeker overwegen voor 1024 MB te gaan.

Er zijn geen "betere" processors, ze doen allemaal hun werk en de snelheid is van de hele configuratieafhankelijk en niet alleen van de megahertzjes van de processor, maar weer wel hoe hij met de gegevens omgaat en de FSB van die proc.

Zoals we allemaal weten is de AMD Athlon per MHz een stuk sneller dan de Intel Pentium 4. Dat komt omdat de AMD Athlon-processor een hogere IPC heeft.

Vervolgens heeft Intel de Core op de markt gebracht die daar weer veel sneller mee is dan de Athlons64 dual cores.

In de vraag hebben we het volgens mijn over de gewone P4 en de AMD. Als ik uit die twee moet kiezen, kies ik voor de AMD. Daarmee wil ik niet zeggen dat alles van de AMD beter is dan de pentium, maar van de twee genoeemde wel.

@ts

Kies gewoon degene waar jij de meeste voorkeur aan geeft. Bij mijn eerste pc had ik hetzlfde dilemma, ben toen voor AMD gegaan.

@quinna

Het is een lang tijd zo geweest dat AMD meer rendement uit zijn berekeningen haalt dan een intel, wat wil zeggen dat een amd hetzelfde of beter kan presteren dan een hoger geklockte intel, mhz wilt echt niet alles zeggen. Kijk naar firewire en usb, usb heeft een grotere banbreedte dan firewire maar firewire is toch sneller omdat daar met efficiëntere protocollen gewerkt wordt.

Laatst bewerkt:
@ Quinna, Kun je nou eindelijk is onderbouwen waarom jij denkt dat de genoemde intel sneller is dat de genoemde AMD ? en dit keer er niet zomaar overheen lu l en :thumb:

Personlijk zou ik voor de AMD Gaan, niet omdat ik zelf een AMD heb maar omdat jij zei in één van je berichten dat je hem voor het downloaden van spullen en het luisteren van muziek enzo wil gebruiken, in dat geval is de AMD toch ene tikkie beter.

En ik ben het zoals altijd weer met LP eens :p ( Begind grappig te worde ) De AMD is beter.

En wat jij zegt quinna over dat het aantal Mhz wel uitmaakt heb je deels gelijk in. Natuurlijk gaat een Pentium 2 255 Mhz niet werken, of een AMD Duron 800 Mhz.
Maar "tegenwoordig'' Maakt het ''niet'' meer uit !!
ff een snelle vergelijking, een Intel 1.83 Ghz maakt 8 berekeningen per Mhz, en een intel 3.0 Ghz maakt er 3 per Mhz, dat maakt de 1.83 Ghz processor sneller !
Veder ligt het ook nog aan de architectuur van de processor maar ik heb geen zin om voor de duizenste keer uit te leggen hoe dat in z'n werkt gaat :)

Laatst bewerkt:
Ik zit met verbazing dit topic te volgen. :rolleyes: Ik werk al een tijdje met pentium en heb sinds gisteren een nieuwe computer met....jawel, een AMD. Dit is voor de topicstarter wellicht interessant. Voor mij gaf de doorslag dat een AMD over het algemeen een tikkie goedkoper is dan Intel. (of dit een vaststaand feit is weet ik niet) Als je hem alleen voor muziek en downloaden gaat gebruiken zou ik de goedkopere AMD kiezen. De kwaliteit doet volgens mij niet onder dan de Intel.

Ik zit met verbazing dit topic te volgen. :rolleyes: Ik werk al een tijdje met pentium en heb sinds gisteren een nieuwe computer met....jawel, een AMD. Dit is voor de topicstarter wellicht interessant. Voor mij gaf de doorslag dat een AMD over het algemeen een tikkie goedkoper is dan Intel. (of dit een vaststaand feit is weet ik niet) Als je hem alleen voor muziek en downloaden gaat gebruiken zou ik de goedkopere AMD kiezen. De kwaliteit doet volgens mij niet onder dan de Intel.

:D nog een argument in voordeel van AMD. Ik moet wel toegeven dat het prijsverschil voor gelijkwaardige procs minder is geworden maar er is een tijd geweest dat je voor een amd proc die "gelijk" presteerde aan een intel proc soms wel 100€ minder betaalde. Het is constant een nek aan nek race tussen deze 2 dus volgens mij hangt het antwoorde op de vraag "wat is beter?" af van wanneer je de vraag stelt.

Ik werk ook al enige tijd met AMD. ik stel aan zo'n ding heel hoge eisen. Intel voldoet daar ruimschoots aan.
AMD zit (voor mij) aan de nok, maar dat kan nog net.
Maar ik zit liever achter mijn ''Intelletje''.
Dit omdat (mening, denk daar aan) IK het veel sneller vind werken, en ietwat stabieler.

Dus @ TS:

internetten, email, en af en toe een spelletje: AMD.

hoge eisen, videobewerking, lekker snel, zware games: Intel.

ik VIndt intel beter omdat ik daar aan gewend ben ik heb de vergelijking al gezegt ik vind het even snel , en werk al 3 jaar met P4

Lekker vergelijken op die fiets :rolleyes: .

Zelf heb ik zowel Intel als AMD in gebruik en ik kan niet echt verschil merken.. In het begin waren er natuurlijk duidelijk de temperatuur issues maar Intel is destijds flink gaan stijgen en AMD gaan dalen.
Op dit moment voert Intel de markt aan met zijn server processoren en verslaat AMD met gemak.. Maar, AMD dat dat hiervoor. En de volgende slag is weer voor AMD, daarna weer Intel, daarna weer *gaap* :-).

Zelf kies ik, als ik de keus heb, voor Intel. Puur gevoel.

Pasja heeft hier ooit eens een mooi artikel over geschreven, jammer dat ik het zo snel niet kan vinden :).

Goed, en vanaf nu graag alleen onderbouwde meningen. Alle andere nutteloze opmerken worden zonder waarschuwing verwijderd.

Alles nutteloze niet onderbouwde berichten verwijderd en de meeste reactie's daarop.

@quinna, graag stoppen met dit soort reactie's, de vraagsteller heeft hier totaal niets aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan