Wat is C:\windows\java en waarom niet verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Wat is C:\windows\java

Ik lees nu op oude websites dat het niet verwijderd mag worden maar vanmiddag heeft een conputerkenner dit verwijderd bij mijn vraag java van de pc te verwijderen.

Wat is het? Kan het kwaad dat het weg is? Kan je het terugzetten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Java is geen onderdeel van Windows hoor. Het lijkt mij vaag dat Java daar geinstalleerd staat, beter om Java helemaal te verwijderen en de nieuwste versie installeren:

http://www.java.com/nl/

java is een programa waar in java geschreven applicaties/websites in gedraait worden. Doorgaans heb je het niet nodig, maar soms om sommige websites (en applicaties) te bekijken heb je het ook nodig (hoewel het aantal websites dat nog gebruik maakt van Java sterk aan het afnemen is volgens mij)

Onlangs was het ook groots in het nieuws dat er grote beveiligingslekken in zaten (google er maar op voor de gein ;) ) geen nood als je de laatste versie heb ben je stukken veiliger, of laat het eraf totdat je 't ooit eens nodig gaat hebben

Dankje beide voor reacties.
Ik wilde idd java helemaal weg.

Maar nu blijkt deze specifieke map belangrijk te zijn voor windows, en zit er standaard al, ook als je geen java hebt.
Hij zit er al bij standaardinstallatie.

Weet iemand welke problemen er kunnen ontstaan? :(

"Hebt u bijvoorbeeld Sun’s Java VM gedeïnstalleerd, dan mag u alleen de map C:\Windows\Sun verwijderen. Deze is aangemaakt toen u Java VM installeerde. De map C:\Windows\Java moet echter blijven staan: die is een onderdeel van Windows."
Bron: http://computertotaal.nl/cursussen/3483-software-grondig-verwijderen.html

Laatst bewerkt:
in mijn map windows staat er geen map java, heb wel java op de pc.

Ok, nou, je haalt een nogal gedateerd artikel aan, maar je kan na de-installatie gerust alle Java & Sun-mappen verwijderen. Zelf doe ik dat bijna wekelijks in de volgende gevallen:

Mislukte (de-)installatie, volledige verwijdering, of verwijdering van verouderde versies om veiligheidsredenen. Onder de laatste valt dan ook MSJVM (MicroSoft Java Virtual Machine, die tot XP SP1 inderdaad standaard geinstalleerd werd. Dat kan je terugvinden onder Software, Programmatoegang en -instellingen, Aangepast, & daar kan je het vakje Microsoft Virtual machine UIT vinken waarna het netjes verwijderd word. Voor zover beschikbaar in de versie, kan je het weer terug zetten via Software, Windows-onderdelen, & dan werkt een Windows Reparatie-installatie ook, evenals SFC.

Na het verwijderen & de herstart gebruik ik dan ook nog Ccleaner om de overbodige registersleutels te verwijderen.

Als je daarna Oracle (Sun) Java herinstalleert, word de map %WINDIR%\Java automatisch opnieuw aangemaakt.

Hier nog even een drietal links hierover:

Microsoft Java Virtual Machine Support (Engels)
Microsoft Java Virtual Machine (Engels)
Beschikbaarheid van het Microsoft-hulpprogramma voor het verwijderen van JVM

mss hierop aansluitend een tip, gebruik comodo programs manager, freeware.
Dit proggie volgt de installatie van elke software, verwijder je die later met comodo dan wordt echt alles verwijderd ( ook register etc )
Werkt perfect.
INFO & DOWNLOAD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan