• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wat is cel A wanneer cel B 2 is

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje545

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,
Ik heb een dropdownlijst op A1 met allemaal datums. Als je de datum veranderd, krijg je de koersen van een andere dag op cel B2. Nu wil ik graag op cel L2, de inhoud van cel B2 wanneer A1 een bepaalde datum is.

Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg?

Alvast bedankt.

Kun je een voorbeeld van je werkblad mee posten? Dat denkt makkelijker...

In je cel L2 zet je dan
Code:
=ALS(A1="de gewenste datum";"";B2)
bv je wil de gegevens van 1/01/2010 dan zal daar staan
Code:
=ALS(A1="1/01/2010";"";B2)

Laatst bewerkt:
De oplossing van trucker werk bij niet, en op van verzoek snijworst een bijlage toegevoegd.

Nog opmerking over bestand, in L2 staat ''Hier moet B1 komen als A1 17-4-2008 is'', hiermee bedoel ik niet dat hij moet controleren of A1 17-4-2008 is zoals je met de functie ALS doet! Ik bedoel daarmee : L2= B1 voor A1=17-4-2008.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dan via deze
Code:
=ALS(K2=$A$1;$B$1;"")

Bijlagen

• wat op.jpg
    wat op.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 53
Nog opmerking over bestand, in L2 staat ''Hier moet B1 komen als A1 17-4-2008 is'', hiermee bedoel ik niet dat hij moet controleren of A1 17-4-2008 is zoals je met de functie ALS doet! Ik bedoel daarmee : L2= B1 voor A1=17-4-2008

Ik lees nooit wat er staat :eek: , en bovenstaande begrijp ik ook niet :rolleyes:, moet het meerdere malen lezen , voor ik het ga snappen :D

Nu weergeeft hij alleen het getal als het dropdown menu op 17-4-2008 staat, anders geeft hij een lege cel. Ik wil graag dat hij ook de koers van 17-4-2008 weergeeft als de dropdown menu op bijvoorbeeld 1/1/2010 staat.

Laatst bewerkt:
Nu wil ik graag op cel L2, de inhoud van cel B2 wanneer A1 een bepaalde datum is.
Als ik het begin te begrijpen , zeg je het maar ;) je wil dat voor of na een bepaalde datum de gegevens van cel B? zichtbaar zijn in L2
misschien met deze dan
Code:
=IF(K2<=$A$1;$B$1;"")
of de andere kant uit
Code:
=IF(K2>=$A$1;$B$1;"")
bekijk en herlees je vraag suggestie in je tabblad " Hier moet B1 komen als A1 17-4-2008 is "

Bijlagen

• wat op.jpg
    wat op.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 43
Beste bartje545 ;)

Hier ook een poging van mij ook al snap ik het ook niet.

=ALS($A$1>=K2;$B$1;"")

Groetjes Danny. :thumb:

Danny ;) , dat ik het niet snap , kan ik inkomen , maar dat jij het ook niet snapt , da snap ik dan weer nie :D

Beste trucker10 ;)

Danny ;) , dat ik het niet snap , kan ik inkomen , maar dat jij het ook niet snapt , da snap ik dan weer nie :D

Wie snapt er dit :p

''Hier moet B1 komen als A1 17-4-2008 is''
"hiermee bedoel ik niet dat hij moet controleren of A1 17-4-2008 "
"A1=17-4-2008"

Groetjes Danny. :thumb:

bartje545 ;) Selecteer via je drop down datum per datum of ga naar laatste en kijk of het dit is wat je wou
P.S. ik heb je cel A1 wat aangepast ( Ctrl F3 ) :thumb:

Bijlagen

@ Danny en Trucker,

Ik denk dat ik het snap.

Wat bartje545 wil is iets wat hij ons niet duidelijk kan maken.:confused:

Heren, ik moet mij helaas bij jullie aansluiten en kom tot dezelfde conclusies en antwoorden.

P.s.: bartje545 sorteer je kolom K eens van Z naar A dat werkt volgens mij iets makkelijker.

Laatst bewerkt:
Een goedemiddag allemaal!

Is dit misschien een oplossing..... ?!

Zet in de cel L2 onderstaande formule en trek met de vulgreep door naar beneden...

=DSM!E7+KPN!$E7+'AIR FRANCE KLM'!$E7+TOMTOM!$E7+INGGROEP!$E7+AHOLD!$E7+BAM!$E7+HEINEKEN!$E7+'SBM OFFSHORE'!$E7+CORIO!$E7+PHILIPS!$E7+'REED ELSEVIER'!$E7

Ik moet zeggen dat ik deze topic een beetje vlug doorgelezen heb... Hopelijk is dit de oplossing die je bedoeld!

Fijn weekend allen!

Laatst bewerkt:
Bestandje even verkleind door slecht 10 datums en beperkt tot 3 aandelen
Layout elk bestand gelijk gemaakt
Komma's en punten aangepast.
Zo is elk blad gelijk.

Extra blad toegevoegd met totalen van aandelen per datum.
Dan is alles betrekkelijk eenvoudig via de formules 'vertikaal zoeken' en 'indirect' te verkrijgen.

Bijlagen

Zo een hele boel antwoorden :thumb:

Ik heb de manier van popipipo gebruikt,en het werkte goed :D

Allemaal bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan