wat is cpanel en hoe kom ik eraan

Status
Niet open voor verdere reacties.

juancool77

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Ik heb veel gehoord over cpanel, en ik denk nu dat ik het echt nodig heb.
Ik wil op www.super-game.nl een forum maken over de laatste games.
hiervoor gebruik ik mybb maar ik moet een sql database aanmaken.
Ze zeggen dat ik dit met cpanel moet doen, maar hoe kom ik hieraan!
Ik ben best wel een noob in website's bouwen btw.

Grz juan11jaar

Cpanel is een web-based control panel voor je website, extreem uitgebreid.
Laat ik er mee beginnen dat het niet gratis is.

Voor een forum heb je verder geen cPanel nodig..

hoe maak ik dan een sql bestandje aan? ik zie al dat dit ernaartoe leid dat dit eigenlijk in het sql onderwerp moet maar goed.

Kladblok? Phpmyadmin? cPanel maakt ook gebruik van phpMyAdmin, dat is niet cPanel zelf.

hmm ik kan geen tut vinden voor phpmyadmin waar kan ik dat vinden en evt phpadmin installeren

Laatst bewerkt:
Het gaat allemaal om server-side dingen; en wel die van je host. Dus, de vraag is eigenlijk, waar host je je site?

Trouwens, phpBB kan je toch heel makkelijk installeren met zo'n mooi installatie-script? Daar hoef je zelf toch helemaal niet voor te klooien met sql!?

Ik zeg eerlijk ik heb geen idee! :P
Ik moet wel als ik in mijn ftp wil als host super-game.nl invoeren. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Laatst bewerkt:
En of we daar veel aan hebben :).

"MyBB has experienced an internal error and cannot continue.

Error Type:
MyBB Error (41)
Error Message:
Your board has not yet been installed and configured. Please do so before attempting to browse it."

Cool :P.
Waarschijnlijk heb je ergens een instal.php of setup.php script zitten, die openen in de browser :).

En of we daar veel aan hebben :).

"MyBB has experienced an internal error and cannot continue.

Error Type:
MyBB Error (41)
Error Message:
Your board has not yet been installed and configured. Please do so before attempting to browse it."

Cool :P.
Waarschijnlijk heb je ergens een instal.php of setup.php script zitten, die openen in de browser :).

weet ik. ik zit ook bij de install maar ik moet dan een sql bestandje hebben maag ik volg het advies ik ga over naar phpBB

Maakt niet uit wat je neemt, myBB heeft ook zo'n instal ding, net als SMF. (Ik haat PhpBB als je 't wilt weten :P)

Je hebt toch echt een .sql bestand in een map zitten :).

hier moet ik hetzelfde doen dus ik kan er zo gek veel mee. dit is waar ik problemen mee heb:
naamloossg.jpg

Heeft je hosting-pakket wel een sql-database? Er zijn paketten die dit niet hebben...

Zo ja: je zou dan bij je host moeten navragen (als je het zelf niet weet) wat de gegevens zijn. Zelf hoef je niet te klooien met phpmyadmin, je hoeft alleen die velden in te vullen.

:thumb:

[edit]lekker veel tabbladen zeg :P[/edit]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan