Wat is de beste configuratie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gregyor

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Berichten
1.113
Lieve mensen,

een goedenavond, ik ga een deze dagen een laptop aanschaffen, Packard Bell M5260. Nu hebben we al een desktop staan. Beide hebben XP home edition. Voor de laptop wil ik een draadloos modem (ADSL) aanschaffen, en deze op een router plaatsen. Dit zal dan een draadloze router moeten worden waar ook onze desktop op kan worden aangesloten. Verder hebben we een printer die ik dan ook op deze router wil aansluiten.

Wie kan mij aan goede adviezen etc helpen om deze op de mooiste manier aan te sluiten, welke router het beste is, welk draadloos modem ik moet hebben?

Ik hoor het graag van jullie,

groetjes
 
Zelf ben ik een liefhebber van draytex.
Ik heb een combi router,modem plus draadloos.
Hier kun je via de switch ook nog vier vaste aansluitingen op maken. Ik heb er geen printserver opzitten maar dat zou ik jou wel willen aanraden.
I draadloze kaart in je laptop en maar internetten.
Bij ons zijn er twee laptops op aangesloten en 1 vaste pc.

Maar zuxel heeft ook leuke en goede adsl, draadloze routers.
 
Even ter verduidelijking het is:
Zyxel en Draytek zijn de precieze namen voor als je info erover zocht. en inderdaad als je adsl neemt en een upload hebt van 1024 dan moet je de draytek vigor 2200 nemen want die kan dat aan. en de meeste dsl modems kunnen het niet aan. dus niet provider modem nemen maar de draytek vigor :)
 
Even ter verduidelijking het is:
Zyxel en Draytek zijn de precieze namen voor als je info erover zocht. en inderdaad als je adsl neemt en een upload hebt van 1024 dan moet je de draytek vigor 2200 nemen want die kan dat aan. en de meeste dsl modems kunnen het niet aan. dus niet provider modem nemen maar de draytek vigor :)
 
Dank jullie voor de berichten, ik zie ze nu pas. Ik kom er dus nu pas achter dat ik geen mailtjes meer krijg :(. Inmiddels is het een andere laptop geworden, de Acer 1510 De router/adsl modem is een linksys geworden.

Groetjes en nogmaals bedankt,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan