Wat is de beste firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.297
Wat is de beste (personal) firewall?
Onlangs verklaarde miekiemoes zich geen voorstander van Norton Internet Security.
Welke is beter, de beste?

Groet,
Dick
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren tevreden Norton Internet Security.:confused:

Probeer anders of Zonealarm iets voor je is.
 
Ook ik gebruik al enkele jaren Norton en ben er zeer tevreden over.
Vermoedelijk heeft ook hierbij iedereen zo zijn eigen voorkeur.
 
Je moet niet van die moeilijke vragen stellen:)

Een beste firewall is net als de beste auto, iedereen heeft een andere mening erover.(maar goed ook)

Persoonlijk vind ik agnitum outpost en sygate de gedeelde toppers. ZA en NPF vind ik wat minder.
 
Mijn voorkeur gaat nog altijd naar ZoneAlarm.. Lekker overzichtelijk en vooral Gratis!!!
 
Ik heb de gratis Zone-Alarm, en ik heb mijn pc laten scannen door Shields-Up. Volgens Shields-Up was alles Ultra-Cool-Super-Stealth:D o.i.d. , oftewel de pc was niet te zien. Dus dat lijkt me wel oke voor 0,- euri.
 
Volgens de laatste testen is die van Sygate het beste...
Norton Personel Firewall is ook goed maar houd niet alles tegen, wel de meesten...
 
Volgens de laatste testen is de Personel Firewall 5.5 pro van Sygate het beste...( die houd alles tegen)
Terwijl die van Norton ook goed is, die wijst op de meeste trojans en blokkeert de meeste hack en spywere aanvallen. :thumb:
 
ik lees ergens dat Norton geheugen 'vreet'.
Zou dat dan een bezwaar zijn?
 
Geplaatst door Dick Borstlap
ik lees ergens dat Norton geheugen 'vreet'.
Zou dat dan een bezwaar zijn?

Volgens mij wel wat meer dan ZoneAlarm, maar als je 512 mb ram intern meer hebt is dat toch niet echt zo'n bezwaar?
 
Ik dacht ook dat Norton goed was... totdat ik dit las...
 
Geplaatst door basvdK
Ik dacht ook dat Norton goed was... totdat ik dit las...

Daar zijn al patches voor, binnen te halen via LiveUpdate.

(Zelf gebruik ik trouwens niet de firewall van Norton maar ZoneAlarm Pro; bevalt mij uitstekend.)
 
Ja klopt, van die patches, maar toch was Norton niet helemaal waterdicht het eerste half jaar. En dat voor software waar je €50,- voor betaald. Zonealarm heeft nu voor mij definitief gewonnen.
 
Geplaatst door basvdK
Ja klopt, van die patches, maar toch was Norton niet helemaal waterdicht het eerste half jaar. En dat voor software waar je €50,- voor betaald. Zonealarm heeft nu voor mij definitief gewonnen.

Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid ZoneAlarm Pro, maar ook in ZoneAlarm worden soms lekken gevonden hoor. Kijk maar eens:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=152780&highlight=lek+zonealarm
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=125022&highlight=lek+zonealarm
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=111961&highlight=lek+zonealarm
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=111672&highlight=lek+zonealarm
 
k heb in het verleden ZoneAlarm (gratis versie) gebruikt en beviel uitstekend, heb nu de NIS en bevalt ook goed, straks weer over naar ZA maar dat is een ordinaire euri-kwestie. Dochterlief en zus hebben ook ZA en gaan goed. Broer heeft de firewall van Symantec en gaat ook prima. En elke firewall (net als een Antivirus) heeft wel eens een mankementje! Ik denk dat je moet nemen wat je bevalt en verder wat letten op je surfgedrag, altijd je Windows en Antivirus blijven updaten en zo mogelijk een antispyware-progje, gaat zo best wel lukken. :thumb:
 
ZoneAlarm geeft bij veel mensen problemen (of een probleempje) bij Overnet/eDonkey. Las hierover op het betreffende forum.
Heb het gisteren geprobeerd: de telling van users en files klopt helemaal niet. Overigens werkte down- en uploaden wel. Dus wat ik hieruit moet concluderen?...
 
De één is een voorstander van ZoneAlarm de ander van Norton Firewall, ik vind ze beide eenvoudig in te stellen maar met zonealarm net zoals jij al aangeeft vaker problemen gehad.
 
Maar goed, is het een kwestie van smaak zoals gesuggereerd is, of kan het met de configuratie van je pc te maken hebben?
(Zoals ik op mijn pc de XP firewall moet uitzetten om internet-delen mogelijk te maken (sinds een van de laatste XP beveiligingsupdates.)

BTW, nu vraagt ZoneAlarm of mijn muis het internet op mag :rolleyes:

P.s. Waarom spreekt men toch niet van een vuurmuur? Al dat verrekte Engels in het Nederlands...!!

Ik heb nog een vraag: moet de XP vuurmuur uitgeschakeld worden als je een andere installeert?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan