Wat is de beste firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nu Kerio draaien en Overnet gedraagt zich normaal. Kerio werd dan ook op het Overnetforum aangeraden (hoewel men daar ook van mening verschilt).
 
Hoi Dick!

Nou ja, welke firewall nu eenmaal de beste is, is een persoonlijke keuze. En inderdaad, ik ben geen voorstander van Norton Internet security, omdat die toch hier en daar 'lekkages' vertoont. * Norton av daarentegen vind ik wel een prima programma.
Inmiddels al gezien dat je voor Kerio hebt gekozen wat ik ook een uitstekende firewall vind, net zoals zonealarm pro en sygate pro. Als aanvulling op mijn firewall gebruik ik ook het programma UnPlug n'Pray waarbij je dus nog een extra beveiliging hebt.:thumb:
 
"Ik heb nog een vraag: moet de XP vuurmuur uitgeschakeld worden als je een andere installeert?"

Mogelijk ben je daar zelf al achter gekomen maar idd, de firewall in XP uitzetten als je zelf een firewall installeert. En nogmaals, ook Kerio is niet perfect, net als alle andere firewalls vertoond ook deze af en toe wat mankementjes, maar niet één firewall/AV is 100% veilig! :thumb:
 
Geplaatst door gezina
"Ik heb nog een vraag: moet de XP vuurmuur uitgeschakeld worden als je een andere installeert?"

Mogelijk ben je daar zelf al achter gekomen maar idd, de firewall in XP uitzetten als je zelf een firewall installeert. :thumb:
Ik had verwacht dat ZoneAlarm de XP vuurmuur zou detecteren en 'er bezwaar' tegen zou maken. Net zoals Kerio wilde dat ik ZoneAlarm zou deïnstalleren.

hallo Miekiemoes, helemáál persoonlijk is de keuze toch niet (als je op smaak doelt) gezien het wel of niet goed samengaan met bijvoorbeeld Overnet. Elke vuurmuur is blijkbaar af en toe kwetsbaar, tot dat je hem update dus, maar hij moet ook nog aan de kwaliteit voldoen dat ie goed samenwerkt met de rest van je programma's.

Oké, ik ben er wel uit. Hartelijk dank voor de reacties.

Dick
 
Wel, dat bedoel ik juist.. persoonlijke keuze.. alias compatibiliteit met de pc (zodat er een goede samenwerking is met andere programma's) Zolang de firewall goed werkt voor je, is er geen probleem. En inderdaad, elke vuurmuur is nog kwetsbaar, maar tegenwoordig kan je die programma's allemaal zodanig configureren zodat je toch wel heel goed beschermt bent. ;)
 
Bedankje aan Profpc

Bedankt voor de bevestiging van sygate als een van de beste firewalls.

Hoe zit dat wanneer je een Homepage in je profiel plaatst en ik er vervolgens op wordt gewijgerd?!!

Ik ben een man van de natuur en heb wel n's 'trek' in Vogels, zodoende mijn vraag.:thumb:

PS.
Ik wist geen andere wijze je iets te vragen dan op deze pagina, het is duidelijk geen reactie op de gestelde vraag, dit is mij duidelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan