Wat is de beste gratis virruscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
En dan ook echt gratis.
Ik heb nu Avira AntiVir Personal Edition Classic.

Wat is de beste auto?
Wat is de lekkerste koffie?
Wat is de lekkerste patat?
Wat is de beste PC?
Wat is de mooiste muziek?
Wie is de mooiste vrouw?
Et cetera

Allemaal vragen waar geen eenduidend antwoord op te geven is.
Wat jij gebruikt is prima.

Nou, daar heb je wel een punt A.J maar er zijn wel tests, waarin te lezen staat welke virusscanner op welk onderdeel een goede score haalt.
De beste (gratis) virusscanner is niet zomaar te noemen, maar je kunt wel kijken welke virusscanners momenteel goede scores behalen.

Volgens een test in de Computeridee is dat AVG Free, die ik zelf ook gebruik.
Maar wat daar instaat hoeft niet altijd zo te zijn, het is een nummer van midden 2006 namelijk.
Maar die jij hebt is ook goed hoor.

Laatst bewerkt:
de laatste test die ik daar overgeglezen heb, ik meen in het blad chip, kwam antivir als beste uit de bus. Alle drie de bekende (ook avg en avast) zijn goed op anti virus gebied (avg was de enige die een virus gemist had) .
Wel schoten alle drie de scanners tekort op gebied van spyware.
Antivir was daar het minst slecht in.
Zo'n test is natuurlijk een moment opname.
mvg leo

Een virusscanner is ook gemaakt om virussen op te sporen en om ze te verwijderen, niet om spyware te vinden. De laatste tijd vinden virusscanners steeds meer spyware maar er zijn nog steeds speciale anti-spywareprogramma's om spyware en adware te verwijderen ( denk aan Ad-Aware 2007, SuperAntiSpyware, Spybot S&D enzovoorts ).

Een virusscanner is ook gemaakt om virussen op te sporen en om ze te verwijderen, niet om spyware te vinden. De laatste tijd vinden virusscanners steeds meer spyware maar er zijn nog steeds speciale anti-spywareprogramma's om spyware en adware te verwijderen ( denk aan Ad-Aware 2007, SuperAntiSpyware, Spybot S&D enzovoorts ).
Klopt natuurlijk, maar als gebruiker wil je gewoon geen troep-ware op je pc.
Veel betaalde scanners(nod32,kaspersky,gdata,bullguard) zorgen daar wel behoorlijk goed voor en daarom voor mij de extra investering waard,
Maar zoals AJ als duidelijk neerzette, dat is een persoonlijke zaak.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Klopt natuurlijk, maar als gebruiker wil je gewoon geen troep-ware op je pc.
Veel betaalde scanners(nod32,kaspersky,gdata,bullguard) zorgen daar wel behoorlijk goed voor en daarom voor mij de extra investering waard,
Maar zoals AJ als duidelijk neerzette, dat is een persoonlijke zaak.
mvg leo

Misschien zijn betaalde virusscanners wel beter in het opsoren van spyware / adware maar ook als je die genoemde programma's gebruikt is het aan te raden een extra anti-spywareprogramma te gebruiken.
Maar dit even terzijde, gast0175: voldoende antwoord op je vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan