Wat is de beste mobile phone provider?

Status
Niet open voor verdere reacties.

aaajeetee

Meubilair
Lid geworden
2 mei 2002
wat is eigenlijk de beste 'provider' voor je mobiele telefoon?
ikzelf dénk kpn, vodafone en o2...

ik heb nl vodafone, maar ik heb thuis weinig bereik, maar @ school wel weer veel...

Ik heb T-Mobile voorheen Ben en geloof me, ik heb 4 maanden voor mijn werk in Ivoorkust gezeten waaronder ook een aantal dagen in de bush en naar Nederland bellen was geen probleem, alles was luid en duidelijk. :)

meestal is vodafone en kpn idd de beste, maar in afgelegen dorpen enzow heb je vaak beter bereik met dutchtone en o2, ligt er maar net aan waar je zit, kijk ook naar de kosten bij vodafone kun je tegenwoordig sms bundels voor prepay kopen dan betaal je maar ongeveer 12 of 15 cent per sms.!

In Nederland is er bijna volledige dekking door alle providers. Dus kijk ook naar je portomonee.

Kwa dekking in Nederland is KPN de beste maar, andere providers zitten er zeer dicht bij.

Nog een opmerking als je een prepaid mobiel hebt en je niet veel belt kun je naar mijn mening het beste een T-mobile nemen aangezien je bij deze kaarten kunt kopen van € 10,= en je beltegoed vervalt niet na een half jaar (als je tenminste 1 keer gebeld hebt, gebeld bent of je beltegoed hebt opgewaardeerd in een half jaar). Dit is bij andere providers wel anders hier vervalt het beltegoed gewoon wanneer je na een half jaar niet opwaardeerd.

De groeten,
Mark

Waar ik woon heeft KPN goede ontvangst, o2 (of hoe het tegenwoordig ook heet) ook wel aardig. Bij Libertel moet je naar zolder om te bellen en toen in nog Ben had moest ik uit het zolderraam gaan hangen om een SMSje te versturen. Conclusie: KPN :)

Het verschilt echt STERK per gebied.
Ik heb Orange, toen ik een restaurant zat in vlaardingen had ik geen bereik. Ook in school ben ik bereikloos. Een vriend van me heeft Vodafone, en die heeft echt op de gekste plekken gewoon bereik.
Ik zeg dus; vodafone

Ik heb o2 en overal bereik waar ik bereik wíl hebben.

Maar in principe hebben alle telecom aanbieders goed bereik. Ze hebben allemaal een 99%-dekking. Ik geloof er in dat het weinig tot niets meer scheelt met het bereik.

Ik zeg: neem de goedkoopste.

Ik had op mijn 1e phone kpn.... op de 2de ben en nu heb ik vodafone! En vodafone bevalt me het beste!
Ben was de ontvangst niet al te super! dan hoor je de ander alleen maar wat stotteren door die ontvangst :rolleyes: en kpn nooit problemen met de ontvangst gehad maar toen had ik nog prepaid en dan heb je dat gezeur dat je minimaal 10 gulden (was het toen in euro's weet ik zow nie wat het nu is) weg moest laten schrijven om te sms-en! maargoed zit nu bij vodafone en vind dat toch het beste netwerk :D heb nu ook abbo...

Had eerst abbo van O2. was qua bereik goed, maar het grootste probleem was/is, dat ik regelmatig had dat mensen mij niet konden horen aan de andere kant van de lijn en ik hun wel. dit probleem hadden meerdere O2 gebruikers.
Heb nu vodafone en heb overal bereik, alleen niet in m'n stamkroeg (behalve in de toiletten).

conclusie, VODAFONE

O ja nog een tip kijk ook eens naar het bereik in het buitenland aangezien dit wel behoorlijk verschilt per provider.

Het is misschien iets wat je niet belangrijk vindt maar wanneer je op vakantie gaat naar het buitenland is het wel handig dat je mobiel kunt gebruiken. In dit opzicht is geloof ik ook KPN het beste.

De groeten,
Mark

KPN en Orange hebben vrij veel bereik altijd. Vooral het eerstgenoemde.

TIP: Gratis 12 mnd abbo van kpn? Vul dan op een gratis actieformulier van gratis-gsm "allround retour, economy retour in", dan heb je geen abbokosten, heb ik nu ook.

Als je veel binnenshuis wilt bellen, dan zou ik vodafone of KPN nemen.
anders Orange,T-mobile of O2, omdat je bij die providers een betere geluidskwaliteit hebt.

Dit heeft te maken met de frequentie waarop de providers uitzenden.
vodafone en KPN gebruiken het 900 netwerk. De voordelen daarvan zijn dat je minder palen nodig hebt voor landelijkle dekking en dat het signaal goed doordringt in bv. gebouwen. Het na deel van de 900 band is dat de geluidskwaliteit minder is.
bij de 1800 band(orange,O2,T-mobile) dringt het signaal lastiger door in gebouwen, maar je hebt wel een betere geluidskwaliteit.

Nou ik heb eerst altijd een gewoon 'kaart'telefoon gehad van KPN maar jah dat werd op een gegeven moment toch te duur.

Dus toen heb ik een abbo bij Dutchtone afgesloten en dat is me zeer goed bevallen, ik had 360 belminuten per maand. 9jah vrij veel dus) vorr zon 60 gulden per maand, dus vond ik wel meevallen, ik had overal bereik echt werkelijk overal behalve bij mijn ouders maarjah dat gehucht mocht een wonder zijn als een andere telefoon daar wel bereik zou hebben :confused:

maar jah, na twee jaar abbo afgelopen en ik wou toch ook wel een ander telefoontje.

Dus ben ik met mijn ogen mooi in een actie van scheer en foppen getuint, gratis dvd speler, gratis nokia 3310 i.c.m debitel-vodafone abbo, 120 belminuten per maand. Ik kom nooit uit!!! Ik hbe zelden tot nooit bereik of zeer slecht. terwijl ik toch in een vrij grote plaats woon (apeldoorn) en ze zijn verschrikkelijk duur (en ik moet nog tot september 2004 help) Je kan nergens bij houden hoeveel belminuten je hebt verbrukt en of jenog hebt. Dusse conclusie.

Dutchtone was toch echt de beste voor mij tot nu toe.

KPN is in Nederland volgens verschillende tests nog steeds de beste. Ik heb overal berijk, terwijl als ik met andere providers kies bij mij thuis amper heb. Ga ik naar uithoeken van het land (grensgebieden) geen of weinig. KPN gewoon de volle meut.

Vodafone is wereldwijd de beste :).

ik heb orange ( dutchtone) en daarmee heb ik in Oostenrijk ook bereik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan