Wat is de beste processor voor mijn moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy19

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2012
Berichten
83
Hallo,

Ik heb laatst een ASRock990FX Extreme4 aangeschaft en nu vraag ik me af wat de beste processor is voor mijn moederbord. (Wel AMD processor.)
Momenteel zit er een AMD Athlon II X4 620 CPU in, ik wil deze upgrade zodat ik wel even vooruit kan in de toekomst. Ik had op de site van Alternate de AMD FX-8150 gezien, is deze wel geschikt voor mijn moederbord? Niet dat ie van een te nieuwe generatie is en daardoor niet samengaat met mijn mobo.

Alvast bedankt! :thumb:
 
Deze lijst geeft CPU's weer die geschikt zijn voor mijn mobo neem ik aan? En met die BIOS update bedoel je waarschijnlijk de meest recente driver voor men CPU/Moederbord?
 
Die lijst geeft idd aan welke cpu's voor jouw bord geschikt zijn.
Bios is wat anders als drivers. Bij opstarten van je pc krijg je normaal gesproken even je bios scherm te zien en er staat ook welke bios versie je hebt. Voor deze cpu heb je dus p1.30 nodig.
Evt kan je je bios in dmv waarschijnlijk de delete toets meerdere malen indrukken bij het opstarten van je pc. Welke toets het exact is zal in de manuel staan van het mobo.(Manuel is ook te vinden op eerder genoemde site)
 
Laatst bewerkt:
Als CPU koeler heb ik een Scythe Samurai ZZ Revision B is deze goed genoeg voor de AMD FX-8150? Kan ik dan ook nog de CPU overclocken zonder dat ie over verhit raakt of kan ik hem dan alleen standaard draaien met deze CPU koeler?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niks mis met die koeler en ja daar kan je nog wel mee clocken mocht je dat willen.
 
Ik dacht ergens op het internet gelezen te hebben dat de FX-8150 (Bulldozer) niet goed werkt op mijn mobo, maar als de fabrikant aangeeft dat het wel degelijk mogelijk is (wat overigens op de website staat en op de doos van het mobo) zou dit toch wel goed samen moet werken? Wil gewoon zekerheid hebben. :)
 
Kan me niet voorstellen dat fabrikant het op site en doos zet terwijl het niet zou werken:p
 
Oke ik ga hem bestellen, in ieder geval bedankt voor je hulp! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan